lørdag den 31. december 2011

Jeg nåede det! / I made it!

Efter yderligere en hel del ivrigt strikning, sammensyning og (knap så ivrig) hæftning af ender, er sweateren simpelthen færdig! Min nevø så den i torsdags og glæder sig voldsomt til at få den. Men det bliver så først i januar nu....
Den er rigtig god i størrelsen, rigtig varm og helt vildt blød, eftersom den er strikket i Hjerte Lima, som er uld og alpaca. Øverst kan I se forsiden.

After continued, eager knitting, sewing and (not so eagerly) weaving in of ends, the sweater is finished! My nephew saw it on Thursday, and he is very exitedly looking forward to receiving it. But not until January....
The size is really good. The sweater is very warm and sooo soft, since the yarn is wool and alpaca. On top you can see the front.
Dette er ryggen. Den skarpe læser har nok bemærket de røde glimt, man pludselig kan se? Min kære nevø havde tydeligt bedt om "en rød tråd" i sweateren. Denne blev broderet i bagefter. Ret sjovt, ikke?
Sweateren er en tung sag. Hele 945 gram vejer den, og dermed har jeg strikket over 10 kg garn i år. VILDT!!!!! (Personlig rekord...)
Hvad jeg så skal lave? Tjo, jeg prøver at få strømpe-par nr. 28 færdige, og så skal der slås op til noget mere til mig. Herligt!

This is the back. Since you are very intelligent readers, you have probably noticed the red flashes that suddenly appeared? My dear nephew very clearly asked for "a red thread" in the sweater. (In Danish that is not the string of fate, but rather a sign of continuation.) It was added by embroidery. Quite funny, don't you think?
The sweater is kind of heavy. It weighs a total of 945 grams, and with this I've knitted more than 10 kilos of yarn this year! CRAZY!!!!!! (And personal record...)
What to do next? Well, I will try to finish my 28th pair of socks, and then cast on for something else for me. Wonderful!

13 kommentarer:

  1. Imponerende! Sweateren er vildt flot, og den er helt klar unika. Han er heldig, din nevø.
    Og sikke en produktion, igen imponerende, jeg når dig ikke til sokkekanten.....
    Glæder mig til at se din produktion næste år. Og jeg går ikke ind i en konkurrence med dig, for jeg vil helt klart tabe.
    Godt nytår og tak for en underholdende blog.

    SvarSlet
  2. Sikke en fantastisk kreation. Og så herligt med de røde "pletter".
    Godt nytår og klap dig selv på ryggen for din strikke-kunst.

    SvarSlet
  3. Den er bare blevet SÅ flot. Jeg er fuld af beundring over dit unikastrik. Rigtig godt nytår til dig. Glæder mig til at følge dig og dine strikkepinde i 2012 :)

    SvarSlet
  4. Fantastisk!!! Hele årsproduktionen, og i særdeleshed finalen med matematiksweateren.
    Rigtig godt nytår - jeg venter spændt på, hvad 2012 vil bringe af fantastiske stikkeprojekter.

    SvarSlet
  5. Helt og aldeles vidunderlig!!! Sikke et pragtværk, og sikke en præstation din produktion dette år har været!

    SvarSlet
  6. Det er da den mest fantastiske og fuldstændig åndenødsgivende sweater jeg længe har set. Den nevø må være et af de heldigste menneske i dette land. Du må da også være stolt, sikke et samarbejde I to har leveret.
    Endelig vil jeg ønske dig et velsignet nytår, glæder mig til at følge med i dine meritter også i 2012.

    SvarSlet
  7. Godt nytår!
    Og sikke da en fantastisk sweater! Sjov, skæg og meget fantasifuld - tænk at eje sådan et værk - han må da revne af stolthed ham din nevø.......og dig, fordi du har lavet den!

    SvarSlet
  8. Jeg kan rigtig godt lide de røde glimt :)

    SvarSlet
  9. Imponerende sweater - og strikket garnmængde!

    Du har så rigeligt fortjent at strikke lidt til dig selv!

    Godt nytår!

    SvarSlet
  10. Tusind tak for alle jeres kommentarer! Jeg er virkelig glad og stolt over den, og meget glad over at I også synes den er rigtig flot!
    Det var så enormt dejligt at få den færdig, og jeg er sikker på, at han fuldstændig kommer til at elske den.

    SvarSlet
  11. Det er en helt fantastisk trøje, som enhver dreng vil elske:-)

    SvarSlet
  12. Tak skal du have. Jeg ved, at ham her helt specielt vil elske den...

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails