tirsdag den 6. december 2011

Usædvanligt / Unusual

Se lige på de her strømper. Ret almindelige og kedelige, ikke? Rib, lige op og ned. Wollmeise (det har vi hørt før), 100 gram, en passende mængde til sådan et par strømper.

Look at these socks. Pretty common and boring, right? Ribbing, straight down, wollmeise (you heard that before), 100 grams, a good weight for socks like this.
Men de er usædvanlige alligevel! For det første, er det Pitahaya-garnet. Feeeede striber, synes jeg. (En af niecerne var iøvrigt helt enig, men det hjalp ikke!) For det andet er de til MIG! Mit andet par wollmeise-strømper overhovedet, og jeg er mægtig glad. Dem skal jeg nok få brugt godt!
Det andet bundt Pitahaya-farvede garn har jeg iøvrigt solgt til en kollega, der også var ganske forelsket i farven og striberne.

But they are still unusual! First of all, it's the Pitahay-yarn. Cooool stripes in my opinion. (One of my nieces agreed completely, but it didn't help her!) Secondly, they are for ME! My second pair of wollmeise-socks ever, and I'm very happy. I will use them all the time!
By the way - the other skein of Pitahaya-yarn was sold for one of my colleagues who was also very in love with the color and stripes.

6 kommentarer:

  1. De ser rigtig dejlige ud - lige til at tage på. Jeg har ikke prøvet wollmeise før, er det godt?

    SvarSlet
  2. Pia - jeg kan jo vældig godt lide det. Det er ret hårdt spundet og virker meget solidt. Farverne er fantastiske.
    Men objektiviteten i mit udsagn svarer nok nogenlunde til at spørge en pyroman, om ild er flot.... Ikke alle elsker det lige så højt som jeg gør, men det har en del fans!

    SvarSlet
  3. Nyhed - endelig et par sokker - til dig selv! De ER feeeede ;O)

    SvarSlet
  4. Kirsten - jeg elsker dem! Næste år tager jeg revance. Der skal jeg strikke til mig-mig-mig (og nok også til nogle andre, men det må komme hen ad vejen....)

    SvarSlet
  5. skønne strømper. men hvor er det man kan købe garnet:)

    SvarSlet
  6. Sonja - tak skal du have. Man kan købe garnet her:
    http://shop.strato.de/epages/61425309.sf/en_US/?ObjectPath=/Shops/61425309/Categories/%22In%20Stock%22
    Eller søg på "Wollmeise in stock" på google.
    Der er varer i butikken hver fredag morgen (ca. kl. 8) og eftermiddag (ca. kl. 17), men der er hurtigt udsolgt....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails