fredag den 30. december 2011

Islandsk / Icelandic

Niecens islandske trøje er færdig. Eller noget.... Den mangler stadig knapper, men hun har ikke tid til at gå med og købe dem før næste år, og jeg vil altså bare være færdig med de projekter i år, så derfor bestemmer jeg, at den er færdig nu. Basta!
Den er blevet kropsnær, taljeret og lang, som hun gerne ville have den. Den passer på en prik - hun har nemlig prøvet den næsten færdig, og jeg tror, hun bliver glad for den.
Desværre har jeg fuldstændig glemt at strikke mønster nederst på ærmerne! Måske fordi modellen på opskriften holdt armene på ryggen? Det stod ellers højt og tydeligt i mønsteret.....

My niece's Icelandic cardigan is finished. Well, sort of.... It's still in need of buttons, but she wont have time to go shopping for those until next year, and I just need it to be finished this year, like the other projects, so I decide that it's finished. Dixi!
It's tight, shaped and long, just like she wanted. Fits her perfect - she tried it on when it was almost finished, and I think she'll love it.
Unfortunately I completely forgot to knit the pattern on the lower part of the sleeves! Maybe because the pattern showed a model with her arms on the back? The pattern was actually mentioned quite clearly in the text....
Nå. Men vi kan jo lige fokusere på det flotte bærestykke så, ikke? Jeg er faktisk meget tilfreds. Der er brugt 460 gram Lett-Lopi, købt hos Jorun (klart en god butik, hvis man er til færøsk eller islandsk strik!). Og dermed tilbage til monteringen af matematik-blusen....

Well. Lets focus on the pretty yoke, right? I'm actually very happy with the cardigan.

In total, I used 460 grams of Lett-Lopi, bought at Jorun (a very good LYS, if you like Faeroese or Icelandic knitting!). And then back to the sewing of the math-sweater.....

6 kommentarer:

  1. Den er da rigtig flot.Du har således creéret et nyt mønster..sådan da :-)

    SvarSlet
  2. Den er blevet rigtig smuk og pyt med manglende mønster på ærmerne - det er kun fordi du nævner det ellers ville jeg ikke ha´ tænkt over det.
    Lett-lopi er et af mine yndlingsgarner, det holder bare ;O)
    Og ja, Jorun ikke nok med at hun har dejlige garner - hun er også en skøn quinde ;O)

    SvarSlet
  3. En smuk og dejlig trøje og nogle dejlige farver. Naturfarver er altså smukke når de optræder så harmonisk, som her.

    SvarSlet
  4. Smuk trøje og det gør ikke spor der ikke er mønster på ærmerne :)

    SvarSlet
  5. Den er bare supersmart!

    Kunne godt forestille mig min teenager ville elske sådan en model, men hun får den ikke at se, for den står på strik til MIG det næste stykke tid. Så må andre stille sig bag i køen..

    Godt nytår til dig!

    SvarSlet
  6. I har jo ret - min helt egen variation!
    Jeg er glad for, at I ikke lader jer mærke med manglende mønster. Jeg opdagede det også først selv alt for sent....
    Berit - den var ikke slem at lave, vil jeg lige sige, men hun kan vel også bruge den til næste vinter?

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails