lørdag den 15. september 2012

Fra posthuset / From the post office

I går hentede jeg ikke bare niecen, men også to gaver der lå og ventede på posthuset. Og hvilke gaver!
Min bror og svigerinde havde været på Læsø OG i uld-butikken. De havde købt dette lækre farveskiftegarn, en flot sjalsnål og opskriften på SuperKarlas fantastiske ønskekappe! Det ene bundt blev viklet op til morgen, så jeg kunne se farveskiftene, og jeg tror det bliver rigtig flot.
Iøvrigt lød den der uld-butik som et paradis..... Måske skulle man tage til Læsø engang?

Yesterday I didn't just pick up my niece, but also two gifts waiting for me at the post office. Wonderful gifts!
My brother and sister in law had gone to Læsø AND visited the wool shop. They bought this yummy color changing yarn for me, a shawl pin and the pattern for a pretty shawl. One of the skeins were caked this morning, showing the color changes clearly. I think it will be a great shawl.
By the way - the wool shop sounded like paradise..... Maybe I should go to Læsø some time?
Der var også en HERLIG gave fra USA. Min søster havde købt feeeeede strikkebøger og iøvrigt fyldt pakken med karamel-popcorn (MUMS!), starbucks pumpkin spice latte (mere mums!) og en Jell-O kage der ikke skal bages..... Noget af det spiselige er allerede væk, så dette er resterne.
Bøgerne er dels den fantastiske "Pop knitting" af Britt-Marie Christoffersson, der er fyldt af virkelig sjove teknikker og idéer. Nogle har jeg set før, andre er totalt nye. Alle er ret overraskende og sjove. Glæder mig til at komme i gang!
Den anden er "Knitting in Circles" af Nicky Epstein. Totalt genial, ligesom hendes andre bøger. Der er også rigtig fine idéer til hvordan man kan bruge alle cirklerne til nogle virkelig smarte ting. Den glæder jeg mig også til at komme i gang med!
Niecen var ikke vildt imponeret over Jurassic Park. For meget snak i starten, tror jeg. Men vi hygger os helt vildt, og lige om lidt tager vi i Tivoli.

I also picked up a WONDERFUL gift from USA. My sister had bought some really cool knitting books and filled the rest of the box with caramel-popcorn (YUM!), starbucks pumpkin spice latte (more YUM) and a no-bake Jell-O cake...... Some of the eadible stuff is long gone already, the remainding stuff can be seen here.
The books are the amazing "Pop knitting" by Britt-Marie Christoffersson, filled with really fun techniques and ideas. I've seen some of the patterns before, but more are new to me. All of them very surprising and funny. Can't wait to get started!
The other book is "Knitting in Circles" by Nicky Epstein. A stroke of genius, like the rest of her books. Also some great ideas of how to use the circles for bigger, really cool projects. I'm also very excited about this book.
My niece wasn't very impressed by Jurassic Park. Too much talk in the beginning, I think. But we are really having a nice time, and in a little while we'll go to Tivoli.

4 kommentarer:

  1. Tillykke med din pakke. Det er skønt at få pakker, især når indholdet er så lækkert som i din pakke. Bøgerne ser lovende ud.

    SvarSlet
  2. Herligt med de pakker, og tillykkemed fødelsdagen.
    Jeg var på besøg i uldstuen på Læsøher i sommer, og det kan varmtanbefales. Paradis på jord, det lækreste lækre garn i massevis og mange, mange lækre trøjer. Deres garn findes i to tykkelser, klitgarn, som er tyndest og hedegarn, er begge meget bløde og lækre og ikke specielt dyre. Læsø uldstue har en hjemmeside, og de sender gerne!!!

    SvarSlet
  3. Jeg kan kun anbefale dig at tage til Læsø !
    det er en skøn plet på jorden.
    Uldstuen er bare en af de mange gode ting man kan finde deroppe - og faktisk har de en webshop ;o)
    (var selv på ferie på Læsø i sommer - og det var ikke få ting der kom med hjem fra Uldstuen). Fx kittet til den lækre strandskadetrøje jeg lige er blevet færdig med.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  4. Uha uha - Læsø lyder farligt! Forude venter en tur til Fanø. Der er også meget lækkert garn....
    Men Læsø lyder dejligt og enormt afslappende, ifølge min bror + familie, og med sådan en dejlig garnbutik kan man da kun være tillokket!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails