lørdag den 1. september 2012

Strømpeplaner / Sock plans

Sidste år strikkede jeg overdrevet mange strømper. I år går det noget langsommere. Men de her 3 par er da på vej.
Til venstre et par Nemesis-strømper til min veninde. Hun har selv købt garn. Metalpindene er glatte, og det går ikke superhurtigt. Måske skulle jeg skifte pinde?
Det grønne bliver nok til min niece, der elsker grønt. Lækkert, blødt Zitron Trekking. Skal først være færdige til december.
Yderst til højre er det kommende strømper til min mindste nevø. Han fik frit valg, da han besøgte mig, og proklamerede, at han elsker rødt. Lige nu. Så det blev det her garn, der da nok er lidt flammefarvet, ikke? De skal være færdige om 2½ uge, men heldigvis er hans fødder ikke så store.....
Skal jeg så ikke lave flere strømper i år? Okkedog. Jo, skam! Der er bare ikke fundet garn endnu til de specifikke strømper.

Last year I made an incredible amount of socks. This year not so many. But these 3 are upcoming socks.
On the left it's a pair of Nemesis socks for a friend. She bought the yarn herself. The metal-needles are quite slippery, and the sock is growing very slowly. Maybe I should use some other needles?
The green yarn will be for my green-loving niece. Nice, soft Zitron Trekking. Don't have to be ready until December.
On the right is a skein supposed to become socks for my youngest nephew. He got to pick a color when he visited me and proclaimed that he loves red. Right now. So we ended up with this yarn, that's kind of flame-colored, right? I need to finish them in 2½ weeks, but fortunately his feet are not that big yet.....
So will this be the sock production for the rest of this year? Definately not! I just have to decide on which yarn to use for the rest of the socks.

6 kommentarer:

  1. Jeg er vild med det grønne garn. Jeg må vist også snart igang med årets strømpestrik :)

    SvarSlet
  2. Du er da gået helt strømpeamok - flot mønster du har gang i!

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Det grønne er lækkert....
    Det grå er lidt kedeligt efter min smag!
    Det røde/sorte et for sejt!

    SvarSlet
  5. hello christine! the yarn is gorgeous. i need to get moving on two sock projects . . korrina's and chanda's birthdays are in november and i would really like to have socks for them, so i better get started!

    i'm still away at my sister's house in connecticut. it's nice listening to the crickets and the peeper frogs at night. we've also been swimming in the lake. it's nice. korrina was even up here for a weekend.

    happy september!

    SvarSlet
  6. Hello Dorina! Conneticut really sounds like a nice place - crickets and peeper frogs and all! Happy september to you too. I will be looking for your socks on the blog.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails