mandag den 3. september 2012

Bakterier / Germs

Selvfølgelig måtte de dukke op her....... De strikkede bakterier!
Jeg kan ikke helt forstå, at det har taget så lang tid for mig at finde dem, men nu er de her så. Med flageller og det hele. (Og et par af deres virus-venner!)
Gør din baby klogere og strik nogle af de her til barnevognen, eller få bare brugt nogle af garnresterne. Er de ikke søde?

Of course they had to come to this blog at some point...... The knitted microbes!
I'm not sure why it took me so long to find them, but here they are. Complete with flagella and everything. (And a few virus-friends as well!)
Make your baby smarter by knitting a few for the pram, or use the pattern to get rid of some of all the odds and ends of yarn. Aren't they just too cute?

8 kommentarer:

  1. Nej ved du nu hvad. Man skal vist være ansat i sundhedsvæsenet for at synes at hjemmestrikkede bakterier er godt legetøj til en baby. Som sygeplejerske kan jeg dog godt forstå du faldt for dem - jeg drømmer om en hel celle med cytoplasma og organeller: Mitochondrier, Golgi-apparat, lysosomer og cytoplasmatiske inklusioner samt endoplasmatisk reticulum med ribosomer. Eller hvad med en hjemmestrikket proteinsyntese? Mulighederne er mange. Og kunne det ikke være lidt sejt at sige: "Jeg strikker på coenzym A's rolle i krebses cyklus? - God dag til dig.

    SvarSlet
  2. Det ville helt sikkert være intellIgens-udviklende at kigge på.....
    Tanken om en strikket celle er da helt fantastisk!

    SvarSlet
  3. Søde arrrr, jeg tænkte ikke lige på bakterier da jeg så billedet, men noget helt andet og ikke lige baby egnet :))

    SvarSlet
  4. Måske skal der lidt flere bakteriebilleder på bloggen,så du kan kende dem? Så kan I også alle lære om Gram-farvninger, kokker, stave og flageller. Det er mægtig interessant!

    SvarSlet
  5. Hahaha - mine tanker gik vist i samme retning som Kirstens :))

    SvarSlet
  6. Jeg må indrømme at jeg vist ikke kommer til at hækle hverken cupcakes eller bakterier... men din idé er dejlig, ellers er det meste af den slags hæklerier jo så nuttet :-)

    SvarSlet
  7. Iøvrigt ligner det hundelegetøj:-)

    SvarSlet
  8. Jeg kunne godt finde på at strikke en eller to til et foredrag engang. Bare for sjov!
    Og ja - hundelegetøj kunne det egentlig godt ligne....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails