mandag den 24. september 2012

Kartoffelferie / Potatoes and vacation

I de gode, meget gamle dage, fik børnene ferie i efteråret for at hjælpe med at høste kartofler. Dvs. kartoffelferie, der blev til efterårsferie.
Nu kommer vi ikke udenom at det er efterår. Kartofler er jo generelt en overset grøntsag, så skal vi ikke hylde den lidt i dag? Mønsteret på den strikkede variation kan findes her.

In the good, very old days in Denmark, all kids had a week of vacation during fall in order to help harvest the potatoes. This was the potato-vacation that became fall-vacation.
Well - it sure is fall! As a vegetable, potatoes are not hip in any way, so todays post is for giving the potatoes some credit for all we get from it. The pattern for this knitted kind can be found here.

4 kommentarer:

  1. Hihihi, måske man skulle strikke et par kilo af dem.
    God mandag til dig :)

    SvarSlet
  2. Jeg tror, et par kilo ville fylde ret meget! Men jeg synes, de umiddelbart ser ret naturtro ud!

    SvarSlet
  3. jeg sidder og tænker at de kunne bruges som nålepude eller maskemarkørholder- altså den type med åbning :-) men jeg er heller ikke så stor fan af alle de der hæklede madder og alt muligt andet .-) måske har jeg bare ikke set lyset ..

    SvarSlet
  4. Ellen Kathrine - jeg er faktisk heller ikke til det der strikkede mad. Kan ikke rigtig se fidusen, så jeg nøjes nok med at vise opskriften.... Evt. bruge den som en eller anden gave en gang!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails