søndag den 16. september 2012

Weekend

Lørdagen gik med en dejlig dag i Tivoli. Niecen strålede som en lille sol, og hun fik mig med op i nogle forlystelser jeg faktisk aldrig har prøvet før. Det kan hun godt prale af, selv om jeg nægtede at bevæge mig op i det gyldne tårn.....
Vi arbejdede en del på at få points i forskellige boder, og jeg er nu den lykkelige ejer af et Tivoli-puslespil med 1000 brikker. Mægtig flot, ikke?
Desværre skal det nok ikke gøre sig forventninger om at blive samlet. De få gange i mit liv (max. 2-3) jeg har samlet sådan et stort puslespil, har jeg været ulykkeligt forelsket og ikke været i stand til at koncentrere mig om andet i flere dage, og sådan som min kalender og det hele ser ud lige nu (Okay... Kalender og kærlighed. Ikke de to ting, man normalt forbinder!) er der nok hverken tid eller følelser til det. Men måske når jeg bliver gammel?
I aftes fik jeg så en længe ventet aften med ingenting. Bogstaveligt talt. Jeg sad i sofaen og hæklede en firkant. Var lidt for træt til at følge med i et sammenhængende tv-program og gik tidligt i seng. Det var vist meget heldigt, for da jeg kiggede nærmere i kalenderen opdagede jeg, at i morgen aften ikke var så fri som jeg troede...... Men alt i alt har det bare været dejligt med "Weekend" - som i "jeg har fri og skal hygge mig". De næste dage skal der strikkes lidt mere igen!

On Saturday we had a lovely day in Tivoli. My niece was smiling all day, and she actually had me trying some rides I never tried before. She can be very proud, even though there was no way I'll ever try the free fall ride.....
We did a lot of work collecting points for a prize, and so I'm the happy owner of a Tivoli jigsaw puzzle with 1000 pieces. Lovely!
Unfortunately it will probably have to wait in vain for being made. The very few times in my life (maybe 2-3 times) I've finished a jigsaw puzzle, I have been in love with someone who didn't love me back, and unable to concentrate on anything else. For days. The way my calendar and life in general look right now (well - love and calendar? Not 2 words you connect very often...) there will be neither time, nor feelings for making another jigsaw puzzle very soon. Maybe when I grow old?
Last night I had an evening of nothing. Literally. I really needed it, and I sat on the couch and crocheted a square. Was too tired for watching an entire tv-show and went to bed early. Very lucky, since I looked closer in my calendar and discovered that tomorrow evening holds activities and didn't classify as "an evening off". Bottomline? It is great having a "Weekend" - as in "I'm just going to relax and enjoy myself". In the next days I'll have to do a bit more knitting again!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails