søndag den 2. september 2012

Rhinovirus

Denne lille fyr besluttede i går pludselig at flytte ind i min næse med alle sine irriterende venner. Han ser sød ud, men lad jer ikke narre! I løbet af få timer fik jeg øm gane og hals, smagssansen forsvandt og min næse begyndte at dryppe. Bogstaveligt talt. Temmelig irriterende, når man faktisk skal arbejde, og helst ikke må smitte nogen!
I dag skal jeg ikke arbejde. Egentlig havde jeg planer, men tror nu nok, dagen skal tilbringes med varm te, honning, citron og måske en dråbe rom? Et strikketøj kunne der nok også blive plads til.....
Imens kan jeg så glæde mig over starten på september og det næste halve år. Jeg glæder mig til en fast, ugentlig fridag, til næsten at skulle være det samme sted hver dag, til ikke at skulle arbejde så meget i weekenderne, og til at kunne finde rundt i ugedagene igen. Hele sommeren har jeg skulle tænke ret meget for at huske, hvad dag det er, fordi jeg hele tiden har arbejdet på forskellige tidspunkter, og jeg glæder mig altså til bare at få sådan en uge-rytme igen!

Yesterday, this little guy decided to take residence in my nose with all his annoying friends. He looks cute, but don't let him fool you! In a few hours I had a very sore palate and throat, I couldn't taste anything and my nose started dripping. Literally. Seriously irritating when you have to work and really should do all you can NOT to be contagious!
Today I'm not working. I did have plans, but now I guess this day will be spent with warm tea, honey, lemon juice and maybe a drop of rum? Some knitting would fit in nicely, I guess......
All the while I'm so happy it's the beginning of September and of the next 6 months. I'm really looking forward to having a weekly day off, to being in the same department most of the days, to not having to work so much during the weekends and to be able to remember which weekday it is once more. All summer I've had to think hard in order to remember which day it is, since I was working in different places and on different days all the time, and I can't wait to have a normal week-rythm again!

6 kommentarer:

  1. God at forkølelsen ikke har sat sig på strikkelysten. Rigtig god bedring til dig :)

    SvarSlet
  2. Din stakkel, rigtig god bedring!

    SvarSlet
  3. Tak skal I have. Medlidenhed modtages gerne!

    SvarSlet
  4. Åhh din stakkel, forhåbentlig hjælper ROM og STRIK

    SvarSlet
  5. Tak Susse - ROM og strik gør det ihvertfald meget, meget hyggeligere.....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails