søndag den 10. december 2023

Pludselig var den aften væk / Suddenly an evening had gone by

Jeg ville gerne sy min toilettaske færdig. Der var syet en lomme på foret, men den var jeg ikke tilfreds med, så strengt taget var jeg ikke kommet så langt. 
Men pludselig kunne jeg ikke stoppe! Lommerne blev lavet om, lynlåsen syet på yderstoffet og de sidste stykker klippet. Derefter diskuterede jeg med min veninde hvordan jeg skulle sy den så foret kom på ret plads. Hun foreslog at jeg skulle lade en åbning stå og så vende den. 

I wanted to get my toilet bag done. I'd sewn a pocket on the lining, but I wasn't too happy about that, so actually I was very far from done. 
But suddenly, I couldn't stop! The pockets were changed, and I sewed the zipper to the outer layer and cut the last bits. Then I discussed with my friend how to sew it to help the inner layer ending up in the right place. She suggested I left an opening so I could turn it. 
Det der med at vende har jeg aldrig prøvet før, så jeg må indrømme at jeg var en lille smule skeptisk om det her virkelig skulle ende med at blive godt? Men jeg stolede på hende og syede derudaf. Her er indersiden set nedefra. Foret er sådan noget vandtæt stof, og lommerne syede jeg så bare i noget stof der nogenlunde passede i farven. Jeg vil nemlig gerne have lommer i. 

The turning thing is something I never did before, so I have to admit that I was a bit skeptical if this would ever end up well? But I trusted her, and just continued sewing. Here is the inside seen from the bottom. The lining is waterproof, and the pockets were just made with some fabric in a somewhat matching color. I do like pockets in a toilet bag. 
Jeg syede også en lille hank på. Måske skulle den have været i den anden side..... Stoffet til mellemstykket er en anden farve denim - jeg havde ikke mere af det blå! Men det er charmen ved noget man selv har lavet, ikke?

I also sewed on a little strap. Maybe it would have been better on the other side of the bag..... The fabric for the middle piece is another shade of denim - I didn't have more blue left! But surely that's the charm of sewing your own stuff, right?
Jeg var selvfølgelig nødt til at fylde den med ting for at se om den virker som den skal! Den er dejligt åben fordi lynlåsen er så lang, og der er god plads. Og gode lommer!
Desuden bliver man da glad af at kigge på frøerne, ikke?

Of course I had to fill it with stuff to see if it works as intended! It's really nice and widely open since the zipper is so long, and it has a lot of space. And great pockets!
More than that - looking at the frogs make you happy. Right?
Her er den ved siden af den gamle som jeg virkelig troede var HELT væk. Størrelsen er blevet god, men måske skulle jeg lige have brugt lidt mere tid sidste weekend og syet en blomst på begge sider. Bagsiden er lidt kedelig.....
Tasken er improviseret, men egentlig er det bare firkantede stykker. Mellemstykket klippede jeg efter dels hvor bred stykket med lynlåsen var, dels målte jeg hele vejen rundt om sidestykkerne. Det var lidt svært at sy hjørner, men det er blevet ok. 
Det værste er, at nu synes jeg virkelig også jeg mangler en lille en til at have på arbejde til når jeg har vagt. Må nok i gang igen..........

Here it is next to the old one that I believed had TOTALLY gone. The size is good, but maybe I should have spent a bit more time last weekend and sewn a flower on both sides. The back looks a little bit boring......
The bag is improvised, but is actually just square pieces. The middle piece was cut first to match the width of the piece with the zipper, and next I measured all around the side pieces. Sewing the corners was a bit difficult, but it turned out okay. 
The worst part is that now I do feel that I also need a smaller one to have at work for when I'm on call. I guess I'd better start again......

3 kommentarer:

  1. Kender du Sygal? Hun er dygtig. Og gavmild med mønstre og tutorials (hvis det hedder det, når det ikke er videoer, men billedserier?). Også på tasker og dims og det hele.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har skam været inde og kigge på hendes blog! Det gratis mønster hun linkede til findes dog ikke mere, og jeg ville have lommer i min. Men derfor blev jeg alligevel inspireret af hendes toilettasker - især det med at lynlåsen går ned over kanten.

      Slet
  2. En rigtig fin toilettaske, men jeg kan også varmt anbefale Sygals blog og gratis mønstre!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails