lørdag den 30. december 2023

29

Årets allersidste strømper er færdige, og som sædvanlig er de til MIG! Det er altid dejligt at gå og vælge lige præcis DET nøgle strømpegarn jeg vil have og lige det mønster jeg kunne tænke mig. 
Denne gang blev det håndfarvet luksusgarn fra Uldfeen. Super smukt og blødt! Mønsteret blev "Textured Lace Socks" fra en bog jeg engang har købt fra Knitpicks (og brugt flittigt). Det tog mig en hel strømpe at lære mønsteret udenad, så nummer to strømpe var en hel del lettere at strikke uden at skulle stirre på diagrammet.

This years final pair of socks is done, and as usual, it's for ME! It's so much fun taking time to pick exactly THE sock yarn skein I want and then pick the pattern I like. 
This time, I used hand dyed luxury yarn from "Uldfeen". Super pretty and soft! The pattern ended up being "Textured Lace Socks" from a book I bought at Knitpicks long ago (and used a lot). It took me an entire sock to learn the pattern by heart, so the second sock was so much easier to knit, without having to stare at the chart. 
Jeg strikkede mellemstørrelsen. De passer rigtig fint og faktisk brugte jeg stort set alt garnet. De vejer ihvertfald 100 gram og er strikket på pind 2,5. 
Dermed nåede jeg lige præcis op på at have strikket 5 ting til mig selv igen i år! Det er jo meget rart også at strikke lidt til sig selv, faktisk. Jeg glæder mig til at lave status i morgen, men jeg skal lige være færdig med årets allersidste ting først. 

I made the middle size. They fit really well and I used practically all the yarn. The socks weigh 100 grams and are made with size 2.5 mm needles. 
And with these I have actually made 5 things for me again this year! It's nice to also make something for myself, actually. I'm looking forward to doing my annual status tomorrow, but I just need to get done with the very last project this year first. 

2 kommentarer:

  1. Hvor har du strikket mange flotte ting i år incl. strømper. Tak for dine daglige fortællinger og rigtig godt nytår! Glæder mig til at følge dig i 2024.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Det er hyggeligt du læser med. Godt nytår!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails