lørdag den 23. december 2023

Så nuttet / So cute

Så er der kjole klar til den nye baby! Min niece har fået en lille pige efter to drenge, og jeg ved at hun bare mægtig gerne ville have sådan en kjole her, Tiny Tulips fra KnittingforOlive. Den opskrift er bare for nuttet, altså. 
Garnet er Wollmeise, og farven er virkelig svær at tage billede af. Den hedder Indisch Rot og har ligget og ventet på hvad det skulle blive til. 

The dress for the new baby is ready! My niece had a little girl after two boys, and I know that she would really love to have a dress like this one, Tiny Tulips from KnittingforOlive. It's the cutest pattern.
It's made with Wollmeise, the color is Indisch Rot and really difficult to photograph. The yarn has been waiting to see what it would become. 
Body og kjole strikkes først hver for sig og strikkes så sammen. Der er vendepinde på numsen så den sidder godt. 
Ærmerne i opskriften er 3/4 lange. Jeg har lavet dem helt lange, men ellers har jeg fulgt opskriften i den mindste størrelse. I halsen er der en hestetømmekant. Jeg har strikket på pind 3 og den vejer 175 gram. 

Bodystocking and dress are knit first separately and then joined. There are short-rows on the bottom to make it fit. 
The sleeves should be 3/4 long. I made them long, but otherwise I followed the pattern for the smallest size. The neck is cast off with an i-cord. I used size 3 mm needles and it weighs 175 grams. 
Da jeg var i USA fandt jeg de her sko i Marshalls som jo bare er perfekte til. Det er næsten FOR nuttet! 
Nu er det bare ærgerligt at babyen nok først kan passe det om nogle uger.....

When I went to the US, I found these shoes in Marshalls that are just perfect. It's almost TOO cute!
Just too bad that it will take a few weeks before the baby fits......

2 kommentarer:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails