fredag den 29. december 2023

Optimering / Optimizing

Sidste år i juleferien syede jeg mig en nederdel. Af mine gamle bukser! Jeg synes den blev rigtig fin, men linningen var ikke rigtig god og jeg har faktisk slet ikke brugt den. 
Så forleden gik jeg i gang med at lave om. 

Last year, during my Christmas vacation, I sewed a skirt for me. From my old jeans! I do think it turned out really pretty, but the waistband wasn't good and I actually didn't use it. 
So the other day I started changing it. 
Først troede jeg den skulle være større. Men selve nederdelen passede ret godt, så jeg endte med at gå efter en fast linning med lynlås og knapper. Jeg havde ikke lige en lynlås i den størrelse, men de gamle jeans trådte til igen! 
Knapperne er fra Prag og passede godt i farven!

At first, I thought I needed to make it bigger. But the skirt itself fit quite well, so in the end I decided on a straight waistband with zipper and buttons. I did not have a zipper in the right size, but the old jeans helped me again! 
The buttons are from Prague and the colors were just right. 
Efter nogle timers syning så nederdelen sådan her ud bagfra. Det er bare enkelt og glat, og man kan lige se lynlåsen. 

After a few hours of sewing, the skirt looked like this from the back. Quite straight and simple, and you can see the zipper. 
Forfra ligner den sig selv. Jeg kan virkelig godt lide striberne i det mørke og lyse denim. Og den lille patchwork-blomst. Nu håber jeg bare jeg får den brugt, for den er rigtig dejlig at have på! Det er sjovt at sy i gamle bukser. 

From the front, it looks like before. I really do like the stripes in the dark and light denim. And the little patchwork flower. Now I just hope I'll use it, because it's really comfy! It's so much fun sewing with old jeans. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails