søndag den 31. december 2023

Status 2023

Endnu et år er gået, og det er tid til STATUS! Det er altid sjovt at kigge tilbage på året - kigge på alle billederne og komme i tanker om hvad der er sket det sidste år. For der er jo altid sket rigtig meget! Også selv om man lidt glemmer det i hverdagene. 
2023 var året hvor jeg, takket være min svoger som fik mig med op på et bjerg, fik en ansigtskulør som fuldstændigt matchede min sweater. Men jeg klarede det! Og det var ret flot. 
Strikkemæssigt var det ikke helt så imponerende et "bjerg" i år. 4,645 kg fordelt på 48 projekter. Der var en del projekter i starten af året som ikke var specielt tunge. Jeg ved det ikke. Jeg ville gerne strikke noget mere!

Another year has gone by, and it's time for the STATUS! It's always fun looking back at the year - look at all the photos and remember what happened this past year. Because it's always a lot! 
Even though it's easy to forget in the busy life. 
2023 was the year when I, thanks to my brother-in-law who had me climb a mountain, got a face color that matched my sweater. But I made it! And the view was really pretty. 
Knit-wise the "mountain" wasn't that impressive this year. 4.645 kilos in 48 projects. In the beginning of the year, there were quite a lot of projects that were not that heavy. I don't know. I would love to knit more! 
Der flyttede en ny kæledægge ind i min have i år - den lille vinplante som startede med at være en tør pind. Jeg var meget bekymret for om den overhovedet levede, men pludselig dukkede der et lille blad op, og nu går den op til taget over terrassen. Den har fået ekstra jord på og jeg håber den klarer vinteren!
Årets projekter blev: 
29 par strømper (3 til børn under 5 år, 1 par til mig)
6 sweatre/trøjer (3 små, 2 til mig)
3 tasker (1 til mig)
2 sjaler (ingen til mig)
2 veste (ingen til mig)
2 par dukkebukser (ikke til mig)
1 hue (til mig)
1 nederdel (ikke til mig)
1 kjole (ikke til mig)
1 sæt grydelapper (ikke til mig)

A new baby moved into my garden this year - the little vine that started out as a dry stick. I was very worried weather it was alive at all, but suddenly a tiny leave appeared, and by now it goes up to the roof over the terrace. I gave it some extra dirt on top and I do hope it survives winter!
This years projects were: 
29 pairs of socks (3 for kids below 5 years, 1 for me)
6 sweaters/cardigans (3 small ones, 2 for me)
3 bags (1 for me)
2 shawls (none for me)
2 vests (none for me)
1 hat (for me)
1 skirt (not for me)
1 dress (not for me)
1 pair of pot holders (not for me)
Det var året hvor jeg flyttede sammen med nogen! Officielt! Min niece flyttede ind og boede hos mig i 2 måneder, og det gik rigtig godt. Vi var også på ferie sammen i Prag, hvilket var helt vildt hyggeligt! 
Nu bor jeg jo så alene igen. Det er også fint. 
Sidste års nytårsforsætter var: 
Minimum 5 ting til mig selv. Måske skal jeg prøve at satse på 7? Bare fordi? - Altså - jeg fik lige præcis lavet 5 til mig selv igen! 
Den der dug til sofabordet MÅ vel lykkes på et tidspunkt? - Det blev så ikke i år. Måske næste år? Jeg har brug for den!
Bryllupssjal til min niece. - jeps. 
Skal have købt mere Wollmeise. - Ja. Ikke helt planlagt, men lidt udsalg og en kommende sweater hjalp på det!
Strømperne gider jeg ikke engang planlægge...... - virkelig ingen grund til at planlægge noget på det punkt!

This year, I actually moved together with someone! Officially! My niece moved in and stayed with me for 2 months, and everything went well. We even went on vacation to Prague together which was really nice. So now I live alone again. That's also fine. 
Last years New Years resolutions were:
Minimum 5 things for me. Maybe I should go for 7? Just because? - well, I made exactly 5 things for myself again this year!
The tablecloth for my coffee table. MUST succeed at some point? -  not this year, actually. Maybe next year? I actually need it! 
A wedding shawl for my niece. - check
I need to buy more Wollmeise. - done. Not quite planned, but a sale and a sweater I need to make really helped!
The socks are really not worth planning...... - really not worth planning

Jeg kom i Disneyland igen med et nyt barn. Det var sådan en god tur! Det er altså sjovt at være afsted med et barn ad gangen. Virkelig, virkelig hyggeligt!
Årets værste projekt ved jeg faktisk ikke rigtig hvad har været. Måske de hæklede tasker. Jeg er ikke så vild med at hækle. Årets bedste projekt er der nogle kandidater til. Min julekalender var virkelig sjov! Den lyserøde nederdel var også sjov. Og jeg elsker min røde sweater med alt hulmønsteret!

I went to Disneyland again with a new child. Such a nice trip! It's fun going there with just one kid at a time. Really, really nice!
I'm not sure what was the worst project this year. Maybe the crochet bags. I'm not that much into crochet. The best project this year is also hard to pick. My Advent Calendar was really fun! The pink skirt was also fun. And I do love my red sweater with all the lace pattern!
Det blev endnu et år hvor jeg sad og spejdede efter solopgangen hele januar og februar på vej over Øresundsbroen, og hvor jeg virkelig nød de morgener hvor solen endelig begyndte at give lys på himlen igen når jeg cyklede til toget.
Mine planer for næste år?
Altså - den der DUG! Jeg må simpelthen komme i gang!
Stadig 5 ting til mig selv. 
Strikke fra lageret. Der er kommet meget mere garn ind end ud igen i år, og der er altså dejlige ting i skabet! 
Strikke et sjal. Til mig eller en anden.

It was another year with me looking for the sunrise all January and February while crossing the Øresund bridge, and with me really enjoying the mornings when the sun finally spread light on the sky again when I'm biking to the train. 
My plans for next year?
Well - that tablecloth! I simply have to get started!
Still 5 things for me.
Knit from my stash. More yarn entered the stash than what left this year, and I do have some really nice things in my closet!
Knit a shawl. For me or for someone else. 
I år prøvede jeg at sove på en herregård. Jeg følte mig som en prinsesse, faktisk. Min svenske kollega inviterede os til hans slægtsgård, og alle var virkelig imponerede! 
Hvad kan man så forvente sig af 2024? Jeg ved det ikke. Jeg synes at 2023 har været et mærkeligt år på mange måder. Jeg håber dog stadig I vil læse med herinde. Det er så hyggeligt at kunne dele mit nørderi med jer. 
Godt nytår!

This year, I slept at a manor house. I felt like a princess, actually. My Swedish colleague invited everybody to his family's manor, and everybody was so impressed!
So what to expect from 2024? I don't know. I do think that 2023 was such a strange year in many ways. I do hope you will continue reading here, though. It's so nice being able to share my nerdiness with all of you. 
Happy New Year! 

6 kommentarer:

  1. Jeg vil helt sikkert læse med næste år. Godt nytår og god strikning.

    SvarSlet
  2. Jeg læser glad og gerne med hver dag. Du er mit lille ugeblad. Det er bare lidt nemmere at give dig et ❤️ på Instagram. Og det får du tit og tæt fra mig. Rigtig godt nytår.

    SvarSlet
  3. Tillykke med at have strikket over 4 kg garn - det er ret imponerende!
    Rigtig Godt nytår - glæder mig til fortsat at følge dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have! Tak fordi du læser med.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails