søndag den 17. december 2023

Reality check

Når jeg skal strikke til et barn tænker jeg tit hvilken farve og mønster jeg tror det bliver, og hvor flot det bare skal blive! I lækkert garn og en sjov model. 
Nu har jeg så spurgt et barn på 9 hvad hun kan tænke sig jeg skal strikke til hende næste år. Hun ELSKER Harry Potter, så hun ønsker sig bare en Weasley sweater. I Ravenclaw farver. Hendes mor er ikke altid så god til uldvask, så jeg gider ikke strikke med andet end superwash til dem. 
Og her er resultatet! Superwash tweed-garn i Ravenclaw farver! Forude ligger mange timers glatstrik.
Men altså - det vigtigste er at lave noget de gerne vil gå med, ikke?

When I'll be knitting for a kid, I'm wondering about which model and pattern I think they will choose, and how pretty it will be! Using nice yarn and a fun model. 
So now I asked a 9 year old what she would like me to knit her next year. She LOVES Harry Potter, so she is only asking for a Weasly sweater. In Ravenclaw colors. Her mum is not the best at using cold wool-wash, so I don't want to knit in anything than superwash for them. 
And here is the result! Superwash tweed-yarn in Ravenclaw colors! Ahead are hours of stockinette stitch. But you know - the important thing is to make something that they will want to wear, right?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails