tirsdag den 23. oktober 2012

Tivoli

I går var jeg i Tivoli med nevøen på 13. Genial dag, selv om det var efter arbejde/skole, for der var næsten ingen mennesker og ingen køer.
Derfor prøvede vi indenfor den første halvanden time: Karusellen foran koncerthuset, hvor stolene hænger i kæder, Dæmonen, Det flyvende tæppe, Rutchebanen, Dragen, Radiobilerne og Odinekspressen. Og SÅ blev jeg køresyg! I Odinekspressen, af alle steder..... Ind imellem var der dog en pause med fortæring af fransk hotdog og sodavand, men ellers kørte det non-stop.
Inden aftensmaden fik nevøen lov at prøve Vertigo alene. Han var meget begejstret (men mente dog ikke, at han kunne klare en tur mere med mad i maven....)
Efter maden prøvede vi Minen, Pariserhjulet, Karusellen foran koncerthuset igen, Dæmonen igen (Den er sjov!) og Himmelskibet og så fik han lov at tage Snurretoppen alene. For jeg må indrømme - på et tidspunkt fik jeg kvalme af at gå for hurtigt hen over striberne i fortovet.......
Den unge mand fortærede hele 2 candyfloss - SELV! (Han må være et medicinsk vidunder. Jeg har aldrig før mødt nogen der kunne det!)
Fik jeg skreget? JA! Dragen fik vi dobbelttur i, fordi der ikke var kø. Pyha. Den skal jeg nok lige have et par års pause fra. Men jeg fik luftet lungerne godt igennem, i det mindste, som vi svingede rundt der og hang på hovedet!
Næste Tivoli-tur? Det bliver til jul, og den bliver FREDELIG!

Yesterday I went to Tivoli with my 13 years old nephew. The very best day, it seemed, because although we went after work/school, there were hardly any people and no lines anywere.
Within the first 90 minutes we tried 7 of the wild rides, including 2 I never tried before. After that, I had motion sickness, even in a ride that wasn't too bad..... We had a break, though, with a little to eat and drink, but after my nausea, my nephew got to try the Vertigo alone. He loved it (but still didn't want to try it again after dinner.....)
After eating, we tried some more stuff. A bit more peaceful, but we also tried the Demon again. (It's fun!) and then he tried a ride with a lot of spinning around by himself. Because I have to admit - at that point I was really dizzy, and even the stripes on the pavement gave me nausea.....
The promising young man ate TWO candyfloss alone. (He is a medical wonder. I never met anyone else who was able to do that!)
Did I scream? YES! We had a double-ride in the Dragon, since there was no line. Phew. I think I need a few years break from that one! But I did get my lungs ventilated, while hanging there, swinging around, head down.
My next Tivoli-experience? It will be for Christmas, and it will be PEACEFUL!!!!!

10 kommentarer:

  1. Skønt billede! Man kan tydeligt se, at du fik luftet godt ud i lungerne :-)

    SvarSlet
  2. Ydrk. Du er simpelthen SÅ sej, at du tør prøve alle de ting. Man får bestemt noget for pengene når man følges med Ulrik ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg tror da også at DU er et medicinsk under med al den tIvoli-hurlumhej du kan holde til! Jeg ville ikke kunnet have stået model til en femtedel af de forlystelser! BRAVO!

    SvarSlet
  4. Hold da op - du er for sej. Jeg bliver rundtosset af bare at tænke på de ting du har prøvet :)

    SvarSlet
  5. Altså - HAN hyggede sig rigtig meget, og jeg var meget stolt af at turde prøve så mange ting. Godt, at jeg havde øvet mig i Disneyland. Jeg havde ikke lige forudset, at jeg skulle komme til at synes at loops er sjove!

    SvarSlet
  6. Ih altsaa at du toer alt det der. Du er hermed udnaevnt til verdens bedste moster.

    SvarSlet
  7. Hvor et du sej - heldige unger der har dig ;))

    SvarSlet
  8. Oh. My.God!!!
    Jeg ville have spulebrækket mig?!? Havde du taget køresygetabletter i tonsvis inden??? Bare indrøm!
    Du ser ud som om du tager det høje c ;o) Og så må du have scoret temmeligt højt på sejhedskontoen hos nevøen!

    SvarSlet
  9. Jeg må tilslutte mig koret - hold fest hvor er du sej! Og bare den bedste moster! Kan nu godt følge, at der kan gå helt sport i at turde... Nok godt med den ikke helt store middag ;-)

    SvarSlet
  10. Tak skal I have. Det sjove var, at da jeg til sidst fik kvalme af hvad som helst, syntes han godt nok, at jeg vist var lidt sart, at jeg SÅ nemt blev køresyg!!!!!!
    Men det var nu en hyggelig tur, og jeg fik da taget lidt pauser, så jeg ikke brækkede mig.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails