tirsdag den 16. oktober 2012

Universal Studio

Det var varmt og fantastisk at være i Universal Studios. Jeg kunne godt huske en del fra sidste gang (det er vist ca. 4 år siden), men glædede mig selvfølgelig til at se det nye Harry Potter Land. Så da jeg ligesom havde gået parken igennem, og var næsten ude af Jurassic Park igen, kunne jeg pludselig se Hogwarts hæve sig over træerne. Mægtig flot syn!
Ud over slottet, der har en slots-tur og en forlystelse, hvor det føles som om man flyver, er der Hogsmeade, landsbyen hvor eleverne tager hen og snolder og hygger til jul. Der er fine butikker - enkelte er åbne, som f.eks. slikbutikken og Olivander's tryllestav-butik, mens resten er til pynt. Desuden er alle ansatte klædt ud i kapper, og der er endda et skolekor med frøer!

It was very hot and amazing seeing Universal Studios. I remembered a lot from last time I went there (I think it was 4 years ago), but was very excited to see the new Harry Potter corner. After walking through the park, and almost through Jurassic Park, I suddenly saw Hogwarts high above the trees. An awesome sight!
Apart from the castle, that has a castle-tour and a ride to make you feel like you're flying, they built Hogsmeade, the village where the pupils will go for candy-shopping and ginger-beer. They built some very nice shops. Some of them are open, like the candy-store and Olivander's wand-shop, while the rest are just nice to look at. Furthermore, all the employees are dressed with long cloaks and they even have a school choir singing, complete with frogs and all...
Jeg skulle selvfølgelig prøve flyveturen (da jeg havde sikret mig, at der var en del simulation indblandet. Havde ikke helt lyst til loops osv. den dag), og da jeg først havde rendt frem og tilbage for at finde ud af, at jeg kunne fordele min kæmpe taske på to skabe, nåede jeg endelig frem.
Det var sjovt! Altså bortset fra, at den gik kortvarigt i stå 2-3 gange, bedst som man hang fastspændt i sin stol på mærkelige måder. Det var ret sejt, og det føltes virkelig som om man fløj! Der var også væmmelige dementorer.
Måske var det i virkeligheden dementorernes skyld, for efter vi havde passeret dem, gik det i stå igen. Denne gang sådan lige i Trendelenburgs leje. Eller noget. Stolen sad bagudvippet, så hovedet var en smule lavere end resten af kroppen. Benene var jo vinklet ud over stolen, og så lå jeg der og kiggede op i det mørke loft i 5-10 minutter. Måske 15. Det var egentlig ret afslappende, omend på en træls måde!
Den kom aldrig rigtig igang igen. Så vi blev vippet den rigtige vej og lyset blev tændt, hvorefter vi kørte langsomt ud. Turen er ikke nær så sjov med lys på, som I kan se!
Efter det kom jeg aldrig rigtig længere. Trængte bare til kaffe og lidt strikkeri, så sådan blev det. Nu er jeg hjemme igen. Det er også dejligt!

Of course I had to try the ride with the flying (after making sure that it was mostly simulation. Didn't really need more loops in my life right now! Well. Apart from the loops in a knitting project.) and after going back and forth a few times, I was finally told I could split the contents of my bag into 2 lockers, and then I was good to go.
It was a lot of fun! Well - except that the ride stopped shortly 2-3 times, while we hang strapped in the chairs in different positions. The ride is really cool, and you definitely feel like flying! We also saw some very horrible dementors.
Maybe the dementors were to blame, actually, because after we passed them, the ride stopped again. This time in a perfect Trendelenburgs position. Well - similar to it, at least! The chairs were tilted backwards, and my head was a bit lower than the rest of my body. My legs were in an angle over the edge of the chair, and there I was. Lying around, staring up in the dark ceiling for 5-10, maybe 15 minutes. It was kind of relaxing, but in a very annoying way!
The ride never really started again. In the end, the chairs were turned, making everyone sit up normally, the lights came on, and we rode slowly through the rest of the ride. The ride is definitely not so much fun with the lights on, as you can see!
After this ride, I didn't really have the energy for anything except coffee and a bit of knitting, and that was the end of that day. Now I'm back home in my apartment. I love that too!

4 kommentarer:

  1. Jeg tror da jeg skal besøge Harry Potterland til december, og så håbe at man kan få sig en ordentlig flyvetur :))

    SvarSlet
  2. Mon ikke den virker bedre til den tid?

    SvarSlet
  3. Du godeste sikke en uhyggelig oplevelse. Det er utroligt at du kan tage det så roligt, jeg tror jeg havde skreget som en stukken gris, hvis jeg pludselig lå der i Trendelenburgs leje.

    Bortset fra det ser der ellers dejligt ud. Jeg kender ikke meget til Harry Potter, men kan sagtens forestille mig, at det må have været sjovt.

    SvarSlet
  4. Når stolen bare hang helt stille, så føltes det overhovedet ikke vildt. Da de så tændte lyset og jeg kunne se, at der var et 'trinbræt' hele vejen langs banen, var det næsten utroligt at det havde føltes så vildt!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails