tirsdag den 30. oktober 2012

Kedeligt? / Boring?

Altså - I har set det før. Så rigeligt! Men disse ribstrømper er til min nevø, der fylder 21 (tror jeg nok...) på torsdag. Han har faktisk ikke fået strømper af mig siden han var baby......
For nu at peppe dem lidt op, kom der grønne og orange striber i det blå. Tror nu nok, de skal blive brugt. Lærerstuderende har ikke den strammeste dress-code, vel?
Garnet er wollmeise. 115 gram har jeg brugt, og de er strikket på pind 2,5 - troede jeg! Det øverste er strikket på firkantede metalpinde, der viste sig at være pind 2,25..... Men da de er strikket nogenlunde ens med hensyn til skift af strikkepinde, håber jeg det går!
Dermed er jeg oppe på 2835 gram wollmeise i år. Håber iøvrigt, at jeg liiige kan blive færdig med et par strømper mere her i oktober. De er - ganske usædvanligt - IKKE strikket i wollmeise!

Well - you've seen it before. Several times! But these ribbed socks are for my nephew who turns 21 (I think....) on Thursday. Last time I made socks for him, he was a baby.....
To spice them up a little, I made orange and green stripes to break up all the blue stitches. I think he'll use them. He is studying to become a teacher, and I don't think they have the strictest dress-code!
The yarn is wollmeise. I used 115 grams, and I thought I made them on 2.5 mm needles. The top part is made with square metal needles that turned out to be size 2.25 mm.... But since I changed needles at approximately the same time in both socks, I hope they are alright!
And so I've used 2835 grams of wollmeise this year. I hope I can just squeeze another pair of finished socks off the needles in October. Those socks are - quite astonishingly! - NOT made from wollmeise!

5 kommentarer:

  1. Er de ikke strikket i Wollmeise? Det må da være første gang det sker, hvad gik der lige galt?
    Nå spøg til side - det er som sædvanligt fine strømper du har lavet, og de vil tage sig godt ud i ethvert dresscode.
    Findes der virkelig firkantede metalpinde - hvor i alverden har du fundet dem henne?

    SvarSlet
  2. Endnu et par strømper ;O)
    Jeg er sikker på at pinderoderiet ikke bliver opdaget, men at der ikke er dress-code hos lærerstuderende hmmm ;O)

    Super lækre farver!!!

    SvarSlet
  3. Uldbegavet - man kan godt blive lidt bekymret....
    Kirsten - de går da i det mindste ikke med jakkesæt og slips!

    SvarSlet
  4. De ser nu alt andet end kedelige ud, men kender det godt med at strømpestrik lige pludselig kan blive temmelig kedeligt. Den anden dag talte jeg mig frem til at, jeg i år har strikket 23 par strømper. Alle på p 2.5 og 8 af dem var str 47 man tror jo aldrig man når til tåen ;-) men hvor er det lækkert at hive dem op af skuffen en kold efterårs morgen

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  5. Ulla - hold da op! 23 par strømper i år? Jeg er meget imponeret!
    Jeg kan godt lide at strikke strømper - de almindelig rib-strømper kører på rygmarven, men modtagerne bliver altid glade. Der er ikke noget som varme, strikkede strømper en kold vinterdag!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails