lørdag den 13. oktober 2012

Orlando

Mit liv har fart på..... Lige nu er jeg faktisk i Florida til kongres. Tog afsted onsdag, og jeg må nok sige, at det er dejligt at lande midt i palmer, sol og varme!
Jeg havde været meget omhyggelig og fundet et hotel, der så ud til at ligge i gå-afstand fra kongrescenteret. Desuden var det billigt. Win-win! Desværre er der lige den biting, at der mellem hotel og kongrescenter er en motorvej. For at krydse denne, skal jeg gå 3 km enten den ene eller den anden vej, komme over på den anden side og så gå 3 km tilbage....... Og for alle de penge, jeg nu må bruge på taxa, kunne jeg sagtens have fundet et andet hotel tættere på!
Men hvad. Det hedder livs-erfaring, ikke?

My life is running ahead of me..... Right now I'm actually in Florida for a conference. I left Denmark on Wednesday, and I really love landing in the middle of palm trees, sunshine and warmth!
I had been very careful, finding a hotel in walking distance from the conference center. It was also cheap. Totally win-win! Unfortunately I didn't notice that the highway is running exactly between my hotel and the conference center! In order to cross the highway, I would have to walk 3 kilometers in either direction, cross the highway and walk 3 kilometers back....... The money I used on taxis already, would easily have gotten me a better hotel, closer to the conference!
Well.... I guess it's just another stroke of life's wisdom for me.
Til åbningsreceptionen så der sådan her ud. Indenfor stod en mand klædt ud som busk, der havde vældig travlt med at få så mange som muligt til at skrige lidt, når han pludselig tog dem på skulderen!
Vældig sjovt - og jeg var ret glad for, at jeg havde set ham....
Her er dejligt i Orlando. Jeg gad virkelig godt tage en ferie her engang. Måske kombineret med noget andet, for en hel uges turistgejl bliver nu nok for meget. Selv for mig!

For the opening reception, we were welcomed like this. Just inside the door was a man, dressed as a bush. He was very busy making a lot of people jump and scream a bit, when he suddenly grabbed their shoulder. Very funny - and I was very happy that I already discovered him!
Orlando is very nice. I would love to take a vacation here some time. Maybe in combination with something else, since I guess that a whole week of pure tourist-stuff would be too much. Even for me!
Selvfølgelig strikker jeg! Dette bliver en "Little sisters dress" i den vildeste pink farve wollmeise. Jeg tror nok, den skal blive færdig inden kongressen er slut, såmænd!
Jeg ved godt, at jeg har ævlet så meget om wollmeise, men det er nu fantastisk, så mange nuancer der kan være i sådan et "ensfarvet" bundt. Håber, kjolen bliver et hit!

Of course I'm knitting! This will become a "Little sisters dress" in the pinkest of all pink wollmeise-colors. I'm sure it will be finished before the conference is over!
I know I've been babbling about wollmeise, but I just love all the shades in this skein of a "single" color. I hope the dress will be well received!

9 kommentarer:

  1. Jeg er sikker på, at kjolen bliver et hit:-) Hvor skønt at være til kongres, når der også følger palmer og smukt vejr med:-) Fortsat god fornøjelse med både kongres og strik:-)

    SvarSlet
  2. Kongresser er altid hyggelige. Jeg elsker også at have så meget tid til at strikke! Man får virkelig noget fra hånden. Men derudover er det vist altid godt med sol og palmer.

    SvarSlet
  3. Heldige dig, bare at opleve varmemuren og palmerne når man forlader lufthavnen - ahh siger jeg bare, så ved man at Florida er ramt :))

    Rigtig god kongres og strikning!

    SvarSlet
  4. Jeg er skam også mægtig tilfreds!

    SvarSlet
  5. Så har du nu lært at kigge på googlemaps førend du bokker et andet hotel end konferencehotellet ;-)
    Florida lyder noget varmere end min sidste konference destination, der til gengæld havde uldgarn.

    Jeg kender mindst en pige, der ville elske en kjole i den farve. Er det tutu, himbeere eller?

    SvarSlet
  6. Okkedog - jeg kiggede på kortet og kunne se, at det var lige i nærheden! Jeg skal bare nærstudere vejene imellem fremover....
    Farven er tutu. Helt utroligt pink!

    SvarSlet
  7. Ikke dårligt med sådan en rejse og så ovenikøbet en kongres med mulighed for strikketid - en ren win win situation, selv om hotellets beliggenhed er lidt træls.
    Jeg kender ikke woolmeise, men får lyst til at prøve det, hvis jeg kan finde et sted der forhandler det.

    SvarSlet
  8. too funny about the highway. that's america for you!!! :(

    (have you ever seen "the navigator?"

    the dress is gorgeous . . and you are such a traveler!

    SvarSlet
  9. Yeah - everything is bigger in the States! And I guess Florida is not the natural place for walking....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails