lørdag den 27. oktober 2012

Et langt ærme / A long sleeve

Det første ærme til min hexagon-bluse er færdigt. Det har taget sin tid! Ikke bare fordi det er pind 3, men også fordi det gik ret godt i starten, og jeg var over halvvejs sidst i september, inden jeg opdagede, at det blev alt for smalt..... Så måtte jeg tilbage til start igen og lave færre indtagninger.
Så nu er der indtagning på hver 6. pind i stedet for hver 4.
Jeg har brugt 65 gram garn til ærmet, ca. Det betyder, at jeg skal have gang i det andet bundt garn i samme farve til det andet ærme. Meget heldigt, at jeg havde 2 ens!
Som I kan se, bliver der en lille kontrast-belægning forneden. Samme garn, anden farve.
Det andet ærme skulle gerne gå lidt hurtigere. Der er ihvertfald kurser forude, hvilket helt sikkert hjælper!

The first sleeve for my hexagon-blouse is done. It took some time! Not just because of the small needles, but it actually went well in the beginning, and I was more than half done in late September. Then I tried it on and found it too tight..... And then I had to start over, making decreases on every 6 rows instead of every 4 rows.
I used 65 grams of yarn for the sleeve. Approximately. Which means that I will have to use the second skein of WD Pesto for the second sleeve to make sure I have enough. Very lucky I have 2 identical skeins!
As you can see, I made a tiny border in another green color. Will be on the inside, though, but I hope it will look nice.
The second sleeve should be faster. There are courses ahead, which will help a lot!

7 kommentarer:

  1. god fotovinkel til et laaangt ærme:-) ser flot ud med de fine indtagninger dernedad....

    SvarSlet
  2. Det er jo altid en start kun at strikke tingene een gang ;-)

    Men jeg kender følelsen! Frem med hurtigstrikkerne til ærme nr. To!

    SvarSlet
  3. Jeg blev færdig med min hexagon i går. Den er lækker! Og Louise vil gerne skore den, men det får hun ikke lov til. Heldigvis har jeg mere garn.... så hun kan få en fuldstændig magen til, dog lidt mindre i omkreds og med lidt længere ærmer.

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Billedet blev, som der var lys til tidligt i morges! Det er meget sjovt, at indtagningerne sidder ovenpå ærmet. Og næste ærme skal vel kun strikkes en gang....
    Lisbeth - jeg må lige ind og kigge på din!

    SvarSlet
  6. Jeg har ikke fået lagt billeder ind endnu, men det når jeg i løbet af weekenden. Den er blevet superblød efter vask. Jeg har strikket den af Rennies garn, som er som pigtråd, når man strikker af det pga spindeolie, men det bliver så dejligt efter vask. Hvis jeg ikke var så doven, ville jeg vinde det op og vaske det før strikningen, men det er jeg altså for doven til, når jeg nu har garnet på store spoler. De er indført fra Skotland af os selv sidste år.... Jeg har en del spoler endnu.

    SvarSlet
  7. Jeg er absolut heller ikke nogen fan af spindeolie! Glæder mig til at se.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails