fredag den 19. oktober 2012

Sokker / Socks

Ulla er kommet med en udfordring - tør I vise jeres samling af strikkede strømper for alle i husstanden?
Øh - ja! - selvfølgelig! Da undulaterne har varme tæer af sig selv, får I lov at se mine 15 par strømper. Der er lidt af hvert. Garnet fra brugsen er svært at slå ihjel, og godt repræsenteret.
Når der kommer hul i mine strømper, lapper jeg det 1-2 gange. Derefter bliver de arkiveret lodret, mens jeg siger "Hul i det!" og strikker nogle nye. (Kraftigt inspireret af en YarnHarlot udtalelse fra en af hendes bøger!)
Jeg kan godt lide at strikke strømper til mig selv, men er ret godt kørende om vinteren med alle mine par, og derfor strikker jeg så strømper til andre, mens jeg venter på at mine egne bliver klar til de evige græsmarker ;-)

Ulla made a challenge - dare you show your collection of knitted socks for everyone in your family?
Ehm - yeah! - of course! Since the birds seem to have warm feet automatically, you'll just get to see my 15 pairs of socks. Many different kinds. Some of them in yarn from the supermarket are really hard to kill and well represented.
When they have holes, I darn it 1-2 times at most. And then they go to the great, big beyond for socks. I trash them, saying "Darn it", and then I knit knew socks. (Okay. Method and quotation orrowed from one the YarnHarlot books, that I like very much.).
I like knitting socks for me, but since I have plenty for entire winters in all my pairs, I make socks for others while waiting for my own socks to grow holes......
;-)

5 kommentarer:

  1. Antallet af stopninger er kraftigt afhængigt af 1) kærligheden til netop det par strømper, 2) størrelsen af hullet, 3) antallet af hele strømper i sokkeskuffen

    :) Det er nu en dejlig farverig samling, du har dig der.

    SvarSlet
  2. Gid jeg kunne prale af sådan en bunke. Selvom jeg har strikket mange sokker er det ikke mange par der er blevet her. Yngstesøn og jeg har 3-4 par hver - resten er givet væk.
    God fredag til dig :)

    SvarSlet
  3. Karen - du har ret.
    Citronmoster - jeg har strømper fra nogle år efterhånden!

    SvarSlet
  4. Tak for kigget - jeg skal have lært at stoppe strømper.

    SvarSlet
  5. Jeg har ikke lært det. Jeg bruger maskesting, fordi det ser pænest ud!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails