torsdag den 25. oktober 2012

Mere tæppe / More blanket

Det går ikke hurtigt, men tæppet til min niece vokser da stille og roligt. Lige nu er jeg nået over halvvejs og er oppe på 59 (små) firkanter. Jeg regner med, at det skal være f.eks. 108 firkanter stort (9 x 12) - jeg tror faktisk, det ville være OK. Evt. bliver det 117 firkanter (9 x 13) - vi får se, hvor meget zauberball-nøglerne rækker til!
Et par af firkanterne er blevet store. Mest, fordi der var så meget hvidt klumpet sammen, og jeg bare ikke syntes nogle helt hvide firkanter ville være pæne. Der skal nok et par store firkanter mere, og jeg tror, de vil pynte rigtig meget!

It's anything but fast, but the blanket for my niece is growing steadily. Right now I'm more than halfway through with a total of 59 (small) squares. I think it's going to end up as a 108 square (9 x 12) blanket, or maybe 117 (9 x 13) squares - we'll see how long the zauberball will go!
A few of the squares will be big. Mostly because there were some very long white parts, and I couldn't stand the thought of all-white squares. I will make a few more big squares, and I think it will be really pretty with large and small squares!
Farverne er nok i virkeligheden mest som det nederste billede. Vi er blevet enige om turkis til kanterne - jeg tror, det (engang) bliver rigtig flot!

The colors are like the bottom picture. We agreed on turqoise for the borders - I really think this blanket will turn out nicely (sometime in the future)!

5 kommentarer:

  1. Det var da godt nok fantastisk med farveforskel paa de to billeder. Interessant. Glaeder mig til at se det faerdigt.

    SvarSlet
  2. Tror også at lidt flere store firkanter vil give en god effekt. Det bliver flot med turkise kanter :)

    SvarSlet
  3. Du har helt ret i at de store firkanter bare bryder og kikker op. Det ser super godt ud, og da jeg er blå tyrkis fan så er jeg sikker på du far et fedt tæppe:-) hvor stort bliver det i cm?

    SvarSlet
  4. Det bliver super godt og de store firkanter er bare så gode, de bryder rigtig godt!

    SvarSlet
  5. Farven snyder enormt meget med blitz! Når det engang bliver færdigt, må jeg lige bestille lidt solskin til billedet....
    Jeg ved ikke, præcis hvor stort det bliver, men satser på ca. 120x180. Regner med brede sammenhæklinger. Det bliver ihvertfald tilpas stort. Jeg kan virkelig ikke lide for små tæpper!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails