lørdag den 16. november 2013

Robo cow

Den lille hundetrøje er færdig. De sidste stropper blev strikket i går, og så tog det ikke lang tid at hæfte ender og sy knapper i (bortset fra, at jeg syede knapperne på den forkerte side af halsstroppen....).

The little dog coat is done. The last straps were knitted last night, and after that it didn't take long sewing in the ends and buttons (apart from when I sewed the buttons to the wrong side of the neck-strap.....).
Eftersom modtageren ikke lige er her, må I nøjes med en bamse-model, der til gengæld er god til at stå stille!
Modellen er fra en bog, der hedder "Knits of tomorrow" af Sue Culligan. Ret sjov bog, fyldt med retro-sjov.

Since the recipient is not here with me, you will have to do with a teddybear-model, who, on the other hand, will stay still!
The model was found in a book called "Knits of tomorrow" by Sue Culligan. Really fun book, filled with retro-stuff.
Jeg har strikket i det tykke wollmeise garn på pind 3.25 og pind 4. Resultatet er lidt mindre end i bogen, men det er også en lille hund, så det går nok. Jeg har brugt 55 gram.

I used the DK weight wollmeise, using needles sized 3.25 and 4 mm. The result is slightly smaller than the one in the book, but the dog is small, too, so I hope it's okay. I used 55 grams of yarn.
Hunden har åbenbart lige fejret 1 års fødselsdag, så timingen må siges at være perfekt..... Nu skal "trøjen" bare vaskes, og så kan den komme med på arbejde mandag!

The dog just celebrated it's first birthday, so the timing is actually perfect..... Now I just need to wash the "coat", and then I will bring it to work on Monday.

6 kommentarer:

  1. Hvor er den genial. Den skulle jeg maaske kigge lidt naermere paa til min egen gamle vovse.

    SvarSlet
  2. hvor er du altså en venlig sjæl. Jeg strikker kun til mine egen for de forsøg der er lavet til andres er ej faldet heldigt ud mht. til størrelse. Til gengæld så blev de trøjer jeg donerede til et bingo for hundefolk revet væk - måske fordi de jo så selv kunne vælge str :-) Mine har så mange trøjer at de ikke får nogen i år heller men ja det er rigtigt godt for de korthårende for at holde varmen og de langhårede slipper for at blive fyldt med sneklumper :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved heller ikke, om størrelsen er rigtig. Men i værste fald kan stropperne laves længere!
      Det var i et blødt øjeblik jeg lovede det.....

      Slet
  3. Den er superfin. Mon ikke den nok skal passe....spændende at høre resultatet.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails