torsdag den 14. november 2013

Robo dog

Engang i sommer lovede jeg min kollega at strikke en lille trøje til hans hund. Nu er jeg så gået i gang (og er faktisk næsten færdig...). Mønsteret er med søde, små robothunde på ryggen, og garnet er det tykke wollmeise.
Jeg synes, den bliver rigtig fin! Hunden er en chihuahua gadekryds, så den er en smule større end en chihuahua. Forhåbentlig passer den, men jeg skal nok få ham til at tage et billede.
Trøjen mangler halvanden strop, endehæftning og knapper. Næsten ingenting!
Før den bliver færdig, skal jeg dog lige til et møde i Göteborg. Det bliver også hyggeligt. Selv om det er arbejde, føles det næsten som en fætter-kusine fest at møde med sine nordiske kolleger!

During the summer I promised my colleague to make a coat for his dog. Now I started it (and it's actually almost done.....). The pattern has cute little robot dogs on the back, and the yarn is the heavy wollmeise.
I think it really turns out well! The dog is part chihuahua, part something else, and is a tiny bit bigger than a chihuahua. Hopefully it will fit well, but I promise to make him send me a photo.
I just need another strap and a half, sewing the ends and sewing in buttons. Next to nothing!
Before doing that, I'm going to a meeting in Gothenburg. It will be nice, too. Even though it's work, it feels almost like meeting with the cousins when meeting the Nordic colleagues!

5 kommentarer:

  1. Hvor er det altså hyggeligt med hundetøj:-) Og fedt at møde via arbejdet kan føles som fætter og kusinefest, det er jo derfor at det kan væresvært at slippe et job igen :-) kender det selv.... Men man bruger jo også sine bedste vågne timer med disse mennesker som man har fælles interesser med, og det er da fedt at have det sådan med sit job.

    SvarSlet
  2. Ha ha hvor herligt - fætter / kusine fest og så oven i købet med kollegaer, det er top!
    Jeg glæder mig til at se den hundesweater færdig, med hund i ;O))

    SvarSlet
  3. Den ser bare så fin ud! Jeg håber, vi får det færdige resultat at se. Jeg har også en hundetrøje på to-do-listen, men er aldrig kommet i gang. Den pelsede herhjemme må indtil videre nøjes med en købt frakke fra Netto ;-)

    SvarSlet
  4. Glaeder mig til doggy-billede. God "faetter-kusine" fest haha.

    SvarSlet
  5. Jeg lover et billede af det færdige resultat og et med indhold! Den har heldigvis været hurtig og hyggelig at strikke.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails