fredag den 29. november 2013

Svend Matthæus



Mine venners søde, lille nr. tre barn, som de ikke kan beslutte sig for et navn til, har åbenbart ikke nok i sin hue. Hans mor spurgte, om jeg ville strikke nogle vanter til ham?
Eftersom jeg alligevel skulle læse et par artikler, og fordi vanter vitterlig ikke tager lang tid at strikke, lavede jeg et par (selv om jeg først sagde nej.).
Er de ikke nuttede? Det er det tykke wollmeise, og mønsteret er det her. Sølle 25 gram brugte jeg.....

My friends' sweet, little third baby, that they can decide a name for, wasn't happy with just the apple hat. His mother asked if I could make him some mittens?
Since I had some articles to read anyway, and since mittens really are quick to knit, I made a pair (although first I said no.).
Aren't they cute? I used the DK wollmeise and this pattern. Just 25 grams of yarn......

16 kommentarer:

  1. Jo, de er nuttede og 25 gram er jo nærmest ingenting :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nærmest luft! Giver kun et meget lille hul i lageret....

      Slet
  2. Jo de er kære- men er fortsat imponeret af at du kan løse og strikke på samme tid :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Artikler er uendeligt meget hyggeligere, hvis man strikker til!

      Slet
  3. Enig enig! Det er bare søde. Jeg tror dog også, at jeg ville nøjes med at strikke og ikke blande læsning eller andre krævende aktiviteter ind i det. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt. Men lige nu får jeg kun strikket, hvis jeg laver noget andet imens. Nogle gange er det også hyggeligt bare at strikke. Som i dag i toget!

      Slet
  4. De er da cute. Godt du overgav dig, dem skal lillemanden nok blive glad for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Han er bare så sød, og jeg ved, at han kommer til at bruge dem.

      Slet
  5. Jo de er rigtig nuttede - så kan SM forhåbentlig holde varmen :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg nok, han vil kunne! Ellers må hans mor overgive sig og selv lære at strikke.....

      Slet
  6. Rigtigt gode og tusinde tak fordi du altid linker til dine gode fund.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og velbekomme. De er både søde og nemme at strikke.

      Slet
  7. Søde vanter, - og vi kan da sagtens komme med navneforslag til den lille fyrs forældre, hvis det er ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - de får masser af forslag! Jeg kan virkelig ikke forstå at det kan tage så lang tid.....

      Slet
  8. Vanterne er fine.
    Det overrasker mig, at jeg er faktisk begyndt at syntes godt om navnet. Man kan jo vænne sig til meget.
    Det virker i grunden altid som om, at det er barnet selv der gør navnet tiltalende - eller i værste fald det modsatte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Svend Matthæus ligger faktisk godt på tungen! Det er utroligt. Man kan vænne sig til rigtig mange navne, hvor man først tænker, at det da er løgn!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails