tirsdag den 6. august 2024

FUGLE! / BIRDS!

Den anden del af min ferie er startet, og jeg kan bare sige, at det er så dejligt! Jeg har glædet mig rigtig meget! I år skal jeg også være lidt derhjemme. Alene. Det har jeg virkelig også glædet mig til!
Jeg skal dog ikke bare være derhjemme. På lørdag holder min bror og svigerinde fest, og jeg havde tænkt jeg skulle have en kjole på af det virkelig flotte fuglestof som min svoger tog med til mig i juni. 
Mønsteret er så stort og der er ikke SÅ meget stof, så jeg var noget i tvivl om hvordan det skulle bliver til en kjole, men så fik jeg en ide og forlængede et blusemønster ud så hele bredden kunne komme med i den nederste søm. 

The second half of my vacation has started, and it's so lovely! I have been looking so much forward to this! This year, I will also be at home a bit. Alone. I've also really been looking forward to that! 
But I will not just be at home. This Saturday, my brother and sister-in-law are having a party, and I had been thinking about wearing a dress from the really beautiful bird fabric that my brother-in-law brought along in June. The pattern is really big and I don't have THAT much fabric, so I wasn't quite sure how to make this a dress, but then I got an idea and made a pattern for a top longer to make sure I could use the entire width in the lower hem. 
Jeg ville også have lommer, men jeg gad ikke tegne mønsteret til lommen af, så der free-stylede jeg lige lidt. Det gik fint nok!

I wanted sleeves in it but didn't want to copy the pattern for the pocket, so I was free-styling instead. It went quite well!
Mønsteret er meget, meget enkelt. Ud over lommerne er der kun for- og bagstykke, hvilket jo også betyder at man kan se alle fuglene. Den går lige ned over knæene, og jeg satte lyserødt kantebånd på alle kanter. Både for at få lidt kontrast, men også for at fremhæve det lyserøde i det trykte mønster.
Kjolen er dejligt løs og virkelig skøn at have på. Jeg elsker den allerede!

The pattern is extremely simple. Apart from the pockets, it's just the front and back, which means that all the birds are visible. It is slightly below the knees, and I put on pink bias tape on all edges. Both to get a bit of contrast, but also to make the pink parts of the printed pattern stand out a bit more. 
The dress is lovely wide and really nice to wear. I love it already!
Stoffet er fra JoAnn. Det er allerede udsolgt, så de 4 yards jeg havde (3,7 meter) kunne ikke blive til mere. Men jeg er så glad for at jeg fik det! Sådan en kjole her får jeg aldrig igen. 
Mønsteret hedder Priscilla og er fra denne bog. Selv om det er det eneste mønster jeg har syet fra den, så elsker jeg den bog. 
Ellers skal jeg her i ferien have syet et par skjorter til min yngste nevø. For han eeeeeeelsker de to skjorter jeg har syet til ham, og går flittigt med dem, selvom den ene er med hunde, den anden med ænder. Det kan moster ikke stå for! 
Men jeg vil jo også gerne lige have syet noget mere til mig selv. Jeg elsker ferie!

The fabric is from JoAnn. It's sold out already, so the 4 yards I had couldn't possibly becomre more fabric. But I'm so happy I got it! I will never have a dress like this again. 
The pattern is called Priscilla and came from this book. Although it's the only pattern I've used so far, I really love that book!
So during my vacation I also need to sew a few shirts for my youngest nephew. Because he loooooooves the two shirts I sewed for him and wear them all the time, although one is with dogs, the other one with ducks. As his auntie, I do have a soft spot for that kind of behaviour!
But I would also like to sew more for me. I just love vacation!

14 kommentarer:

  1. Superflot kjole med god vidde i nederdelen, og ja, en lomme kan ikke undværes. Vh/Inger Moll

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Jeg er virkelig glad for den.

      Slet
  2. Hvor er det en flot kjole. Og den klæder dig rigtig godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Den føles også rigtig rar at have på!

      Slet
  3. Den er blevet flot, og klæder dig godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - nu kommer den med til fest på lørdag.

      Slet
  4. Ser ud til at være en skøn sommerkjole. Rigtig flot stof og god ide mht at forlænge blusemønsteret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have - ja, jeg tror jeg skal bruge den resten af sommeren så ofte der er anledning til det!

      Slet
  5. Det er jo kun til at blive hel glad over, både kjolen og ferien.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er virkelig til at blive glad over!

      Slet
  6. uuhhh, jeg er vild med din kjole!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Jeg er også meget tilfreds!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails