lørdag den 10. august 2024

En uge derhjemme / A week at home

Den første uge af min ferie er gået, og jeg har mest været hjemme. Torsdag var jeg dog inde i byen for at finde en fødselsdagsgave og for at se min nieces nye bopæl. Der var virkelig mange mennesker på Strøget, så jeg blev der ikke så længe. 
Og alligevel havde jeg bare slet ikke lyst til at sidde hjemme i går, fredag. Jeg tog af sted i regnen og købte først en ny sofa (som jeg har tænkt på de sidste 5 år. Men temmelig vildt alligevel!), derefter ville jeg gå på museum. Nationalmuseet var sort af mennesker på grund af regnen, så i stedet spiste jeg frokost (med udkig til regnvejret) og så gik jeg i biografen og så "Kinds of kindness" fordi den skulle til at starte. Den var virkeligt mærkelig og overraskende. Nærmest 3 film i en. 
Derefter købte jeg elastikbånd og pailletter og SÅ kunne jeg godt tænke mig at bruge resten af dagen derhjemme! Utroligt hvad en tur ud i regnen kan gøre.....

The first week of my vacation is over, and I've mostly been at home. On Thursday, though, I went to the city to find a birthday present and to see my niece's new room. There were so many people in the city center, so I didn't stay long. 
And still I really didn't feel like staying at home yesterday, on Friday. I left in the rain and started by buying a new sofa (which I have been thinking about doing for the past 5 years. But still pretty crazy!), then I wanted to go to a museum. The National museum was so crowded due to the rain, so instead, I had lunch (with a view of the rain) and then I went to the movie theatre and watched "Kinds of kindness" because it was about to start. It was weird and surprising. Almost 3 movies in one. 
Afterwards, I bought elastic band and sequins and THEN it felt nice to spend the rest of the day at home! Impressive what a trip out in the rain can do.......

1 kommentar:

  1. Det lyder som en dejlig dag- trods regnen. Ny sofa er nu heller ikke dårlig- og man må sige, du har tænkt dig grundigt om inden købet.☺️

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails