fredag den 30. august 2024

Odense

I søndags var jeg lige i Odense for at komme til sommerfest. Jeg tænker denne her skulptur er en fortolkning af H.C. Andersen? Han må finde sig i lidt af hvert! Skulpturen står lige i nærheden af Skt. Hans kirke, og jeg benyttede lejligheden til at komme med til gudstjeneste der. 

On Sunday, I went to Odense to join a summer party. I would guess that this sculpture is some kind of interpretation of Hans Christian Andersen? So many things happen to him! The sculpture is close to Skt. Hans church, and I used the visit to join the service there. 
Bagefter fik jeg frokost hos mine venner inden festen. Min veninde havde en bekendelse. For mange, mange år siden (30?) fik hun en aflægger af en kaktus som jeg havde arvet fra min fars moster. Hun har været noget bedre til at tage sig af dem end jeg har. I hvert fald måtte hun bekende at den originale kaktus hun fik var blevet så stor at hun havde givet den væk. Men hun har stadig alle dem her. 
Altså - MIN aflægger har det ikke halvt så godt, selv om den er nogenlunde stor!

Afterwards, I had lunch with my friends before the party. My friend had a confession to make. Many, many years ago (30?) she had a sprout from a cactus that I got from my fathers aunt. I guess she has been better taking care of them than I have. Because her confession was that the original cactus was so big now that she had given it to someone else. But still she has all these. 
You know - MY cactus is not doing half as good, although it's big enough!
Med lidt besvær tog jeg så en ny aflægger. En ret stor (og stikkende!) baby. Den måtte jo komme i jorden sent søndag aften, og så tænker jeg at min nevø på Bornholm skal få den. Som en aflægger af en aflægger fra hans morfars tante. 
Det er sjovt når planterne bliver i familien!

With some trouble, I took another sprout. A quite big (and prickly!) baby. So it had to get some dirt late on Sunday evening, and then I do think that my nephew in Bornholm will have it. As a descendant of a descendant from his grandfathers aunt. 
It's really fun when plants stay in the family!

2 kommentarer:

  1. Sådan nogle planter har jeg også fra flere sider af familien. Den ældste er vist den Clevia som jeg har fra min bedstemor. Den skulle stamme fra den plante hendes svigermor fik som indflyttergave i 1930.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo SÅ imponerende! Det er vildt hyggeligt med sådan nogle planter!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails