fredag den 9. august 2024

Jeg har savnet denne her / I've been missing this

For FJORTEN år siden strikkede jeg en sommertop til mig selv - garn og mønster fra Katia - som jeg elskede! Jeg kan ikke huske, hvornår den røg ud af skabet. Den var nok temmelig slidt efterhånden og så ville jeg vel have noget nyt. 
Men jeg savnede den. Og der var (det rigtige) garn til en mere. Så en kopi af den gamle blev mit ferie-strikketøj på vej til og i USA. Det var et rigtig godt projekt til lange flyveture og bilture, men det blev alligevel først færdigt i tirsdags. Som I kan se, var der ikke meget garn tilbage, men alligevel hele 10 gram, så jeg behøvede ikke ligefrem lege yarn chicken....

FOURTEEN years ago, I knit a summer top for me - the yarn and the pattern were from Katia - and I just loved it! I don't remember why it was taken out of my closet. I guess it was worn out and that I wanted something new. 
But I really missed it. And I had the (right) yarn for another one. So a copy of the old one became my vacation-project going to and in the US. It was a perfect project for long flights and car rides, but it didn't finish until this Tuesday. As you can see, there wasn't much yarn left, but still there was 10 grams, so I didn't really have to play yarn chicken....
Jeg havde 5 nøgler Katia Bombay i denne her farvekombination som jeg ikke helt vidste om jeg kunne lide. Det var lige præcis nok, for den færdige top vejer 490 gram og er strikket på pind 3,5 og 4. 
Mønsteret er sjovt - det er først strikket på tværs og så nedad, men det er lavet så striberne i farveskiftet er cirka lige store. Hulmønsteret er fint (og nemt at lære udenad). 

I had 5 skeins of Katia Bombay in this color combo that I wasn't sure I really like. There was exactly enough yarn, because the finished top weighs 490 grams and is made on 3.5 and 4 mm needles. 
The pattern is fun - first, you knit from sleeve to sleeve, then down, but it's made in a way so the stripes are almost the same size. The lace pattern is pretty (and easy to read and learn). 
Så alt i alt er jeg glad for den! Striberne er ikke helt symmetriske som den var på den gamle, men pyt med det. Hulmønsteret er i det mindste symmetrisk. 
Jeg glæder mig til at bruge den!

So all in all I'm very happy with this! The stripes are not totally symmetrical like they were on the old one, but never mind. At least the lace pattern is symmetrical!
I'm looking forward to using this!

4 kommentarer:

  1. Så fin du er. Det er godt at sprælle lidt, men farver tænker jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Ja, det er herligt med farver!

      Slet
  2. Heldigt der var garn nok.
    Den klæder dig rigtigt godt- en flot bluse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have! Ja, det var heldigt der lige var nok!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails