fredag den 2. august 2024

17

Min yngste niece plejer at have meget bestemte tanker om sine fødselsdagsstrømper. Hun har flere gange fået mig viklet meget langt ind i en underlig opskrift, men denne gang har hun godt nok fundet et godt mønster! 
Hun ville MEGET bestemt have strømper med rejer efter denne her opskrift. Så det blev det!
Jeg har faktisk fulgt opskriften til punkt og prikke. Tror jeg. Hælen og tåen lavede jeg som jeg plejer og helt ærligt ved jeg ikke hvad der stod i opskriften. 
Det første problem var jo faktisk farven. Selv om den er lidt orange er jeg meget godt tilfreds - farven varierer rigtig fint og jeg synes jeg har fået tigerrejer som har været i den orange skala. 

My youngest niece usually have some very firm ideas about her birthday socks. More than once she has gotten me hopelessly tangled in a weird pattern, but this time she really found a perfect pattern!
She was VERY clear that she wanted socks with shrimps using this pattern. So that's what it is!
I have actually followed the pattern strictly. I think. The heel and toe was done as I usually do them and to be honest I don't know what the pattern said. 
So the first problem was the color. Although it's a bit orange I'm quite happy - the color is nice and variegated and I do think I remember eating tiger shrimps that were somewhat orange. 
Efter ribkanten tager man nogle masker ud til mønsteret så det ikke bliver for stramt, og tager dem ind igen bagefter. Rejernes øjne skulle broderes på. Det var nok det værste, selv om der heldigvis kun er 6 rejer på hver strømpe!
Jeg synes de er rigtig fine. Glæder mig til at hun får dem. De vejer 65 gram og er strikket i råhvid Arwetta og håndfarvet Capretta som er fra KnitPicks og har 10% cashmere, så de er dejligt bløde!

After the rib edge you increase a few stitches to make sure the pattern will not be too tight, and then decrease afterwards. The shrimp eyes are embroidered. So that was the worst part, although each sock only has 6 shrimps, fortunately!
I do think they are really pretty. It will be fun to give them to her. They weigh 65 grams and I used offwhite Arwetta and hand-dyed Capretta, a KnitPick yarn with 10% cashmere, so they are so soft!

9 kommentarer:

  1. Wow! altså de sidder lige i øjet ... jeg får lyst til at tilføje noget vittigt om rejehop og rejestrik, men der er ikke noget, der falder mig ind, så du slipper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - tak! Jeg er ikke sikker på hun overhovedet har nogen anelse om hvad rejehop er......

      Slet
  2. Svar
    1. Ja, ikke? Jeg tror måske de skal minde hende om at hun har spist rejer! Og hummer!

      Slet
  3. De er godt nok blevet flotte

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails