torsdag den 8. august 2024

Dag 3 i ferien / Third day in my vacation

Sidste år havde jeg tænkt at mit skur skulle males i ferien. Jeg nåede det bare aldrig, så i år SKULLE det gøres! 

Last year, I wanted to paint my shed during my vacation. I never got around doing it, so this year, I just HAD to do it!
Noget andet, der SKULLE gøres samtidig med skuret, var at få mit fine husnummer klar til at blive hængt op. Jeg havde købt beton sidste år, og derefter har jeg så brugt det meste af et år på at spekulere over hvad jeg skulle bruge som form til at støbe i når jeg skulle støbe denne her fast på bagsiden for at få den op at hænge. 
For et par uger siden opdagede jeg at en æske til knækbrød ville være perfekt, så i går blev den rent faktisk støbt på! Nu skal jeg så bare vente et par dage før jeg kan tage den ud af formen. Det bliver spændende!

Something else that I HAD to do at the same time as the shed, was to prepare my beautiful house number so that it can be hanged on the shed. Last year, I bought concrete, and since then I have been wondering which form to use for the cast when I was going to connect this thing to the back so that it can hang. 
A few weeks ago I discovered that a box for crisp bread would be perfect, so yesterday I actually made the cast! So now I just have to wait a few days before I can remove it from the form. It will be so exciting!
Efter at have renset ydersiden af skuret og børstet med en stålbørste, så det mildest talt ynkeligt ud. Det hjalp overhovedet ikke at jeg havde taget postkassen af og opdaget, at der aldrig nogensinde var blevet malet under den. 
Faktisk var jeg lidt bekymret for hvor mange gange det skulle males over. Selv om ham i malerbutikken sagde at én gang var nok.

After cleaning the outside of the shed and brushed with a steel brush, it looked pathetic, to be honest. It did not help one bit that I took down my post box and found out that the shed had never been painted under it. 
Actually, I was a bit worried how many times I had to paint this over! Although the guy in the paint shop said one time would be enough. 
Han havde ret! Sådan her så det ud efter en enkelt gang (visse steder fik lidt mere opmærksomhed). Nu ser det virkelig pænt ud igen, og jeg kan holde op med at skamme mig. 
De her to ting var noget jeg syntes jeg virkelig skulle have gjort selv om jeg ikke havde så meget lyst. Hvis jeg fortsætter sådan her, kommer jeg snart til bunden af listen og er nødt til bare at sidde i sofaen....

He was right! This is how it looked after just one time (some spots had more attention). Now it looks really nice again and I can stop feeling ashamed. 
So these two things were something I really needed to do although I honestly didn't feel like it. 
If I continue like this, I will soon be through my list and then I will just have to sit on my couch, doing nothing.....

4 kommentarer:

  1. Ja, det er den slags der kun kan ses, når det ikke er gjort. Glæder mig til at se dit færdige husnummer hængt op.

    SvarSlet
    Svar
    1. præcis - nu tænker jeg "hvad var problemet? Det er jo fint!"
      Jeg glæder mig også til husnummeret kommer op. Næste udfordring bliver at finde ordentlige skruer og noget træ til bagsiden af væggen så skruerne sidder ordentligt fast. Jeg vil ikke have det falder ned.....

      Slet
  2. Ja, når man har alle opgaver i hus og have er der altid et eller andet der skal gøres. For mig er vejen frem 1 ting ad gangen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig det smarteste! Ellers bliver man da helt rundt på gulvet.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails