søndag den 11. august 2024

Bomuld / Cotton

Jeg har købt lidt mere garn! Det skulle være i sådan en almindelig blå, ikke noget fancy, så jeg gik faktisk i Bilka og købte noget i de farver jeg ville have. Da mine brødres børn var små strikkede jeg rigtig meget til dem i bomuld og opdagede, at man får mange nuancer bomuld hvis man går i mange supermarkeder. Og så strikkede jeg Kaffe Fassett, hvor mange nuancer er godt!

I bought a bit more yarn! I needed a plain blue color, but nothing fancy, so I actually went to the bit supermarket to buy some in the colors I wanted. When my brother's had small kids, I knit a lot for them in cotton and I discovered that you get a lot of shades of cotton if you go to all the different supermarkets. And then I knit Kaffe Fassett, where lots of shades is a good thing!
Farverne var til havfruekjolen. Man skulle jo tro at jeg havde farver nok, men dels skulle jeg have flere nøgler i samme blå (så der også er til toppen), dels prøvede jeg nogenlunde at ramme farverne i opskriften. (Man kan diskutere hvor godt jeg er lykkedes med det!)

The colors were for the mermaid dress. You would think I have enough colors, but not only did I need several skeins in the same shade of blue (I need it for the top as well), I also tried to find the colors of the pattern. (You can discuss if I succeeded with that!)
Der skal også bruges pailletter til kjolen. Det havde jeg ikke, så sådan nogle skulle jeg også finde. 
Jeg har helt ærligt ingen anelse om hvordan det her ender med at se ud. Jeg må bare vente og se. Og håbe at pigen kan lide den!

The dress also needs sequins. I didn't have any at home, so I needed to find some. 
To be honest, I have no idea how this will end up looking. I will just have to wait and see. And hope that the girl likes it!

1 kommentar:

  1. Hvor har du opskriften fra? Det er en fin kjole💙

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails