søndag den 25. august 2024

Garn fra Island / Yarn from Iceland

Jeg købte jo også noget garn på Island. Min veninde havde prøvet at finde nogle garnbutikker, men jeg ville helst i det supermarked som sælger garn, så det kom jeg. 

So I also bought some yarn on Iceland. My friend tried to find some yarn shops, but I would rather go to the supermarket that sells yarn, so that's were we went. 
Den islandske krone er meget lav, så da jeg skulle betale kostede det så meget her!!!!!!

The Icelandic currency is very low, so when I was paying, this was the price!!!!!!
Bagefter tog vi også i en garnbutik (som ikke rigtig havde noget islandsk garn) og jeg forelskede mig i denne lille babyvest, hvilket betød at jeg købte et bundt (dansk) garn for at få fat i opskriften. På islandsk. Jeg er ikke helt sikker på om det var en klog beslutning. Der er ikke noget diagram, nemlig. 

Afterwards, we went to a yarn shop (that didn't really sell Icelandic yarn) and I fell in love with this little baby vest, which meant that I bought a skein of (Danish) yarn to get the pattern. In Icelandic. I'm not sure if that was a wise decision. It does not have a chart. 
Men her er det så - islandsk garn fra supermarkedet! Først er der nok til en trøje til mig i Spuni, dejlig blød merino. Jeg ved ikke om fårene er islandske, men mærket er!

So here it is - Icelandic yarn from the supermarket! First, I bought yarn for a sweater for me in Spuni, nice, soft merino. I'm not sure the sheep are Icelandic, but the brand is!
Det fine, tynde Einband i smukke farver kunne jeg slet ikke stå for, så det kom også med hjem. 
Så nu er det den problematiske tid på året - hele året har jeg faktisk købt mindre garn end jeg har strikket. Indtil nu. Om lidt er der garnfestival og min fødselsdag. Det går vist ikke godt......

The pretty, thin Einband in the beautiful colors were too tempting and also came home with me. 
So now it's the problematic time of the year - all year I've actually bought less yarn than I knit. Until now. There is a yarn festival and my birthday coming up. I'm not sure this will end good.....

6 kommentarer:

  1. Måske kan denne hjælpe :-D
    https://www.garnstudio.com/glossary.php?langf=is&langt=dk&lang=dk

    SvarSlet
  2. Du kan også bruge en smartphone og google lens til at oversætte. Tag et billede. Klik på lens og bed den oversætte. Der er stadig nogle sjove ord, men meningen i en strikke-opskrift kan sagtens findes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en god ide! Det er jo et rigtig fint mønster!

      Slet
  3. spuni er lavet af merino fra australske og new zealandske får, lavet til dem der ikke tåler den islandske kradse uld, og passer til opskrifter til Létt-lopi. kh.fra Island, Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at opklare det, Frida! Jeg mistænkte det, men der står ikke rigtig noget på nøglerne om hvor ulden er fra.
      Det ser ihvertfald virkelig lækkert ud!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails