torsdag den 29. august 2024

Det største ferieprojekt / The biggest vacation project

Det var faktisk sjovt at sy kjole og toppe til mig selv, men det var nok også en måde at udskyde det virkelige ferieprojekt, nemlig skjorter til min yngste nevø som snart har fødselsdag. 
Han havde specifikt valgt det her stof med G-nøgler, og hans søster fik mig til at købe stof til en skjorte mere. De to bliver hans fødselsdagsgave, og eftersom han bor i USA, SKAL de bare blive færdige så han kan nå at få dem!
Stoffet blev i hvert fald klippet i ferien. Udendørs. 

It was much fun sewing the dress and tops for me, but it also was procrastinating the real vacation project which are shirts for my youngest nephew who's birthday is coming up. 
He specifically picked this fabric with G-keys, and his sister made me buy fabric for another shirt. Those two will become his birthday present, and since he lives in the US, the MUST get done in time for him to get them!
So I cut the fabric during my vacation. Outdoors. 
Jeg strøg også vlieseline på de dele der skulle have det, og jeg kantede alle stykker med zig-zag. 

I also ironed the lining fabric on the parts that needed it, and I stitched all the edges. 
Derefter var ferien slut! Jeg KAN ikke lide at blive tvunget til at sidde og sy om aftenen. Jeg kan SÅ meget bedre lide at synke sammen i sofaen og kigge tv mens jeg strikker! 
Men altså - de skal være færdige, jo!

And then the vacation was over! I sincerely DISLIKE being forced to sew in the evenings. Instead, I prefer just collapsing on the couch, watching tv while I knit!
But - you know - they need to get done!
Så nu øver jeg mig i at sy en smule hver aften. Jeg kan bedst lide at gøre tingene færdige, men jeg skal jo også sove. Jeg øver mig også i at høre musik i stedet for at se tv. 
Alt i alt sikkert vældigt godt på alle måder, og skjorterne er snart færdige!
Hvem ved - måske ender jeg med at kunne lide at sy dem?

So now I'm practicing sewing a little bit every evening. I prefer just finishing things, but I also need to sleep. I'm also practicing listening to music instead of watching the tv. 
So all in all very good in many ways, and the shirts will be done soon!
Who knows - maybe I'll end up enjoying the process of sewing them?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails