søndag den 18. august 2024

En smart ide / A smart idea


I tirsdags fik jeg virkelig, virkelig lyst til at sy en quiltet jakke! Jeg fandt dette blad i en kiosk og skyndte mig at købe det, for der fulgte et mønster med på den flotteste jakke! 

This Tuesday, I suddenly felt like sewing a quilted jacket! I found this magazine in a kiosk and bought it right away, because it included a pattern for a very pretty jacket!
Her er de to jakker som er vist i mønsteret. Det er mægtig smart - man syr et patchworktæppe og quilter det, og så klipper man tæppet op og syr det sammen til en jakke, så kun meget lidt af selve firkanten går til spilde, og mønsteret fortsætter rundt på jakken. 
Nu har jeg faktisk lyst til at sy en jakke. Selv om det ville tage så lang tid! 

So here are the two jackets shown in the pattern. It's really smart - you sew a patchwork blanket and quilt it, and then you cut the blanket and sew it together to make a jacket, so that only very tiny amounts of the square patchwork will be wasted, and to make the pattern run around the jacket. 
So now I actually feel like sewing a jacket! Even though it would take forever. 

4 kommentarer:

  1. Spændende hvad du kan få ud af det😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg er også spændt. Når jeg kommer så langt.

      Slet
  2. Fed ide. Hvor finder du quilteblade henne? Jeg synes de er blevet sværere at finde i København

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fandt det i Pressbyrån i Helsingborg. Hvis man går ind i en stor Pressbyrån kan man finde en del håndarbejdsblade hvis man leder lidt.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails