søndag den 13. august 2023

Rød / Red

Min bluse er endelig færdig! Det sidste tog lige lidt tid - den skulle ikke bare sys sammen, men der skulle også hækles kanter på. Til gengæld er det bare blevet så pænt! 
Den passer rigtig fint. Ærmerne er lidt lange, men ikke mere end det nok skal gå. 
Den er strikket i noget udgået garn fra Lana Grossa som er bambus og hør, i en meget fin rød farve. Jeg købte det sidste år i Haderslev men glemte alt om det til jeg fandt det igen! 
Der var 7 bundter, og jeg brugte 6,5 af dem, så det er ikke nogen let sweater!

My sweater is finally done! The last bits took some time - not only did it need sewing, but I also had to crochet the edges. But in the end it just turned out so nice!
It's made with discontinued yarn from Lana Grossa. It's bamboo and linen in a very pretty red color. I bought it last year in Haderslev but forgot everything until I found it again!
I had 7 skeins and I used 6.5 of them, so it's not lightweight sweater!
Den har hulmønster over det hele, men det var faktisk sjovt at strikke. Desuden startede jeg med ærmerne for ikke at gå i stå med dem til sidst, men også for at have dem til at måle strikkefasthed. Det var smart - garnet er tykkere end hvad der står i opskriften og faktisk kunne jeg nøjes med den mindste størrelse for at få størrelse large. Smart!
Opskriften er fra Kreativ Strik, nummer 3 fra 2013. Det kan godt betale sig at gemme de gamle blade med ting man kan lide! I virkeligheden kiggede jeg efter en anden opskrift, men den opskrift passede ikke lige til garnet....
Jeg glæder mig til at bruge den. 

It has lace pattern all over, but it was actually a fun knit. I started with the sleeves, partly not to end up on "sleeve island", but also to be able to use them to check my gauge. That was smart - the yarn was a bit heavier than what the pattern used, and I found out that I could make the smallest size in order to end up with a size large. Very clever!
The pattern is from a 10 year old "Kreativ Strik". It can really pay off saving the old magazines if there are things you like! To be honest, I was looking for another pattern, but that pattern did not go well with the yarn......
I am looking so much forward to using it.
Sweateren er vasket og helt klar. Desværre nåede den så at farve alle mine lagner lyserøde. Utroligt, så meget farve der var i den! (Og der er mere, er jeg bange for.)
Mine gæster bliver nødt til at sove på lyserøde lagner, for farven er ikke gået af efter 3 vaske. Tænk, at lave sådan en virkelig dum fejl!

The sweater is washed and completely ready for use. Unfortunately, it managed to dye all my bedsheets pink. It's amazing that it held so much dye! (And I'm afraid there is more dye....)
My guests will have to sleep on pink bedsheets, because they dye didn't disappear af 3 washes. Imagine doing such a dumb mistake!

6 kommentarer:

  1. Fin sweater, hulmønsteret er virkeligt flot! Lyserøde lagener kan man sagtens level med. Vi havde altid kulørte bleer, dengang børnene var små og jeg strikkede meget :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Lyder godt med bleerne....

      Slet
  2. Flittig som altid, meget fin trøje du har strikket.

    SvarSlet
  3. Flot bluse. Lige nu har jeg lysegrønne lagner pga en nystrikket sommerbluse

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Jeg er glad for at dine lagner også får farve, så det ikke kun er mig....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails