søndag den 17. marts 2013

Hvor regnbuen ender / At the end of the rainbow

Man siger, at der er en krukke guld for enden af regnbuen. Det passer nok ikke helt, for hvem har nogensinde fundet enden af en regnbue? Næh, det er nok mere sandsynligt, at man ville finde det her garn!
Februars regnbuefarvede garn fra Flamboyance er blevet til et par strømper til min søster, der holder fødselsdag i dag. De har været færdige et stykke tid, men eftersom hun læser med her, har jeg ikke helt kunnet vise dem frem.
For første gang nogensinde har jeg strikket et par strømper, der kan stå selv!

There is a saying, that you can find a jar with gold at the end of the rainbow. Probably not completely true, since I guess no-one ever found the end of a rainbow! Oh no. I guess there is more reason to believe that you would find this yarn, if you find anything!
The rainbow-dyed February yarn from Flamboyance has become a pair of socks for my sister, who is having her birthday-party today. They have been done for a while, but since she is also reading my blog, I haven't been able to show them off.
For the first time ever I made socks that can stand by themselves! 
De ser virkelig besynderlige ud, ligegyldigt hvordan man præsenterer dem. Mønsteret har jeg købt på Ravelry, og det er ret sjovt.  Ene ret- og vrangmasker der giver det sjove mønster, der får strømperne til at se underlige ud. 
Jeg har brugt 75 gram garn - det er lidt tungere end almindeligt strømpegarn, og er faktisk Blue Face Leicester uld, dvs. ren luksus! (Det er altså superwash med nylon, så de skulle kunne holde til at være strømper.)

They look really peculiar, no matter how you present them. I bought the pattern on Ravelry, and it is really funny. Made with only knit and purl, leading to the funny pattern that makes the socks look very weird.
The socks took 75 grams of yarn. The yarn is a little heavier than normal sock yarn, and is actually made with Blue Face Leicester wool, which is luxury! (It IS superwash with a little nylon, so they should be able to survive as socks.)
Når de kommer på foden, sidder de ganske godt og er meget elastiske. Håber, de bringer glæde og varme tæer (og godt humør, når man kommer til at kigge på dem!)

When you put them on, the fit very well. The pattern is very elastic. I hope they will bring joy and toasty toes (and a smile when you look at them!)

17 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak skal du have. Ja - de er virkelig varme og bløde!

      Slet
  2. De er godt nok skønne, den opskrift må jeg have kigget på. De ser ud til at sidde fantastisk godt.

    SvarSlet
  3. De er sjove , men ser lækre ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er mægtig dejlige, men kunne desværre ikke stå selv efter en gang vask. Det er nok ikke første gang, det er sket for strømper!

      Slet
  4. Some where over the rainbow....... Fede stroemper. Hun blev da lykkelig ikk??? Og tillykke med hende. Man kan jo ellers sige at du er en gave i dig selv som jordens skoenneste moster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun blev rigtig glad! Hun havde set dem på bloggen, men vidste ikke, at de var til hende.....

      Slet
  5. Super fede! Dem gad jeg godt eje... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Men jeg tror ikke, hun går af med dem igen......

      Slet
    2. Hehe, det regnede jeg nu heller ikke med :)
      Dejligt at du blev glad for det link jeg viste dig med babyen i nissehue :)

      Slet
  6. Hvor ser de fede ud både i farver og pasform. Hun er et skarn hvis ikke de falder i god jord.

    SvarSlet
  7. Herlige strømper og perfekte til Skt Patricks dag :-)

    SvarSlet
  8. Skønne sokker. Har allerede købt mønstret og er gået igang. Fed inspiration, tak.

    SvarSlet
    Svar
    1. De er nemlig rigtig sjove! Jeg tror næsten, jeg kommer til at lave et par mere..... Der er nok i familien, der har fødselsdag!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails