søndag den 10. marts 2013

Hvad jeg købte / What I bought

I må da gerne se, hvad jeg har købt! Det dejlige Manos del Uruguay har I jo allerede hilst på. Jeg tænker, at det skal blive til en hexagon-bluse mere. Mon ikke der skal sådan en rimeligt enkelt model til garn med så meget spræl i farverne?
I Brooklyn General Store nøjedes jeg først pænt med et bundt Malabrigo strømpegarn. Meget beskedent! Dorina syntes dog, jeg skulle købe noget lokalt, og det gjorde jeg så. Grundigt! Garnet er Merino fra Morehouse Farm, og utroligt blødt. Det er købt med den viste Annette Danielsen opskrift i tankerne. Tykkelsen er helt forkert, men ideen med striber og bobler kan man da sagtens strikke ud fra, ikke? Tænker, den skal igang snart.

Of course you can see, what I bought! You already met the lovely Manos del Uruguay. I want to make another hexagon-sweater in that yarn. I think all the colors need a fairly straight-forward pattern.
In the Brooklyn General Store I only found a nice skein of Malabrigo sock yarn. Very well done, considering my plans of not buying too much! Dorina suggested I bought some locally-made yarn too. Which I did, then. Big time! The yarn is 3 strand Merino from the Morehouse Farm, and incredibly soft. I bought it, thinking of the cardigan shown on the picture, designed by Annette Danielsen. The thickness of the wool is completely wrong, but I like the idea of stripes and circles, and I think it would look nice in bulkier yarn, too. Will be started very soon.
På forhånd havde jeg bestilt noget lyserødt strømpegarn. Lige præcis det her er man bare nødt til at have på lager. I lyserød. Det ser fantastisk ud, når det er strikket! Til højre er der endnu et bundt strømpegarn, købt i Trumpet Hill, med glimmer. Uuuuhhhhh! Til mine fødder, tror jeg.

Before I went, I ordered some pink sock yarn. Exactly this yarn is something you should always have in your stash. In pink. It looks amazing when it is knitted up! On the right is a little more sock yarn, bought at Trumpet Hill, with a little glitter. Sooooo nice! For my very own feet, I think.
Og så er der diverse strømpegarner. Fra venstre først noget Madelinetosh. Bliver også nødt til at være til mig, for det skal vist vaskes lidt forsigtigt! I midten er der 2 bundter håndfarvet garn fra "recycled granny", købt hos "La Casita". Jeg kunne umuligt vælge mellem det pink/orange og det grøn/blå, så de kom altså begge med hjem! Dernæst er der det beskedne bundt Malabrigo sock, der bare ikke ville være alene i kurven, og endelig et vissengrønt bundt garn købt i "Seaport Yarn" (der er lidt af en rodebutik, men jeg måtte lige forbi).

Then there are the various sock yarns. From the left, it is 2 skeins of Madelinetosh sock. I guess they should be for me as well, since they need gentle wash! In the middle it is 2 skeins of hand-dyed yarn from "recycled granny", bought at La Casita Yarn. I just couldn't decide whether to buy the pink/orange or the green/blue, so both of them came home with me! Next is the single skein of Malabrigo, that felt so lonely in the basket, and finally a green skein of yarn bought at "Seaport Yarn" (a very untidy shop, but I just had to pop by).

6 kommentarer:

  1. Wau... Lækre sager du kan fylde dit lager med. Garnet fra Morehouse Farm ser fantastisk ud - det bliver super flot i en trøje :)

    SvarSlet
  2. yes, seaport is a great place!

    SvarSlet
  3. Uhm :) Sikke nogle lækre indkøb :)

    Jeg faldt forresten over et blogindlæg med en baby i "din" hue :)
    http://regnbuebarnetvigga.blogspot.dk/2012/11/juleaften-pa-neonantal.html

    Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. neeeejjjj, hvor er det fint! tusind tak for link!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails