torsdag den 28. marts 2013

Men jeg prøver / But I'm trying

Madlavning er ikke lige min spidskompetence. Jeg kan godt følge en opskrift, men laver faktisk sjældent mad, og ind imellem er det mindre heldigt......
Faktisk er mit bedste madlavningsråd, at man skal huske at tjekke udløbsdatoen på krydderierne!
Men når nu det er ferie, og påske, og jeg har tid, skal det alligevel være lidt særligt. Så i aften skal jeg have provence-lam. Dette er marinaden til kødet. Det bliver spændende! (og forhåbentligt godt)
En anden spidskompetence jeg mangler, er at invitere gæster. Men de kommer alligevel. Så det gør ikke så meget...... I aften kommer der dog ikke gæster til mad, men til et lille visit på vej fra Bornholm til Fyn. Bliver hyggeligt!

Cooking is not one of my best abilities. I can follow a recipe, but to be honest, I don't cook that often, and sometimes the taste is not amazing......
Actually, my best cooking advice is to check if the spices are too old!
But since it is Easter, and I'm off work and have time, I want to make something special. Tonight I'm having provence-lamb. This is the marinade for the meat. Exciting! (and hopefully good)
Another thing I'm not very good at, is inviting guests. But they show up anyway. So I guess it doesn't matter much..... Tonight I won't have guests for dinner, but for a small visit, going from Bornholm to Funen. Will be nice!

10 kommentarer:

  1. Jeg er heller ikke den store kok, men de tinge du har i gryden det kan jeg godt vurdere - smukt og lækkert :))

    SvarSlet
  2. Mit bedste råd er at man ikke skal bruge ingredienser man ikke kan lide rå/ubehandlede (hvordan er jeg overhovedet kommet frem til det?) Det ser ud som en lækker marinade

    SvarSlet
  3. Det ser i hvert fald lækkert ud, så du kan da ikke være nogen helt dårlig kok. Hvis gæsterne kommer for at spise, oven i købet selv om du har glemt at invitere dem, kan maden vist ikke være helt ringe.
    Rigtig god påske og god fornøjelse med middagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gør bare, hvad opskriften siger..... Tør ikke rigtig andet! Mine gæster bliver spist af med en kage.

      Slet
  4. Det ser godt og hyggeligt ud og det er vel vigtigst. God påske

    SvarSlet
  5. the marinade looks very good, (and very pretty!) buon appetito!

    SvarSlet
    Svar
    1. Very pretty! Smells nice, too. I hope, it will taste well!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails