fredag den 15. marts 2013

La Casita Yarn Shop


Lørdag formiddag, inden jeg tog hjem fra New York, kørte jeg med Janet på tur til Brooklyn. For at besøge La Casita Yarn Shop, en ret ny butik.    
Deres vindues-udstilling var ret sej!

Saturday morning, before leaving New York, I went with Janet for a trip to Brooklyn. To visit La Casita Yarn Shop, a rather new store.
They had a really cool window display!
Der var fine, strikkede ting overalt i butikken, og både en dejlig sofa at sidde i, et langt bord med stole der mest blev brugt til undervisning, - OG EN BAR!!!!! Okay, man kunne få kaffe, te og kager, men sandelig også forskellige slags vin og øl.
Hvor fedt er det? Det er kun 2. gang jeg har mødt sådan en garnbutik. Den første var I Knit i London, men konceptet holder fuldt ud. Drik et par genstande, og du glemmer totalt, at du ikke måtte købe mere garn.....

There were pretty, knitted stuff everywhere in the shop, and not only a soft sofa to sit in, a long table with chairs mostly used for classes, but also A BAR!!!!! Well - you can get coffee, tea and cakes, but also different kinds of wine and beer.
How cool is that? It is only the second time I've met a yarn shop like that. The first one is I Knit in London, but it is a great concept. Drink a few glasses, and you will totally forget you promised yourself not to buy anymore yarn......
Der var også dette fine dissektions-billede af en frø og en mus. Jeg kender nogle stykker i min familie, der sikkert brændende ville ønske sig sådan et billede, men jeg ved også, hvem der i så fald skulle strikke det......
Der var lækkert garn! Det flotteste (og dyreste!) var fra ArtYarns. Jeg var henne at mærke på det mange, mange gange, men holdt mig dog i skindet. Det må blive næste gang!

They also had this pretty dissection-wall hanging with the insides of a frog and a mouse. I know a few people in my family who really, really would like to have something like this, but I also know who would have to knit it in that case.....
There was so much nice yarn! The prettiest (and most expensive!) was from ArtYarns. I went there patting it several times, but kept the wallet in my pocket. I will buy some next time!
Selv på toilettet kunne man lige få opfrisket teknikkerne........

Even in the toilet you had the opportunity to refresh techniques.......

13 kommentarer:

  1. Fantastisk koncept, jeg er helt enig, men ærgerligt nok umuliggør en gedigen flyskræk et besøg derovre. Så er det fint at opleve det med dine billeder og ord.
    Og de dissekerede smådyr har da lige inspireret mig til at strikke 'sommerfugle på nåle' til en passioneret sommerfuglesamler, tak ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi må have en garnbutik med bar i DK. Der er ikke andet for! Det lyder fantastisk med sommerfugle på nåle! Fed ide.

      Slet
  2. den butik vil jeg gerne gå amok i, og med de erfaringer du har gjort omkring modstandskraft mod at købe, tror jeg, jeg lige tømmer et par flasker først, gør jo ikke så meget, hvis jeg bliver svimmel med alt det der er indenfor rækkevidde.
    Det er iøvrigt imponerende så meget du har nået på blot en uge i NY

    SvarSlet
    Svar
    1. Det føltes faktisk næsten som 2 uger, fordi jeg nåede så meget og var to steder!
      Butikken var virkelig skøn....

      Slet
  3. Næh - hvem er dog det du hentyder til med dissekerede mus? Det må være en veluddannet person med fantastisk humor OG god smag ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. DET er klart! Der er garanteret også et par nevøer, der ville være interesserede. F.eks. din yngstesøn!

      Slet
  4. Jeg kender faktisk en meget sej anæstesilæge i Jylland, der har strikket rotten, så sej. Jeg vil også gerne strikke den!!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tør slet ikke tænke på, hvorfor anæstesiologer vil strikke døde dyr..... (På den anden side - hvorfor synes jeg dog, den er sej?)

      Slet
  5. next time you'll have to have a few glasses first . . and then break open that wallet :) i'll join you.

    morgana liked the frog dissection . . but i didn't . . !!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - you saw me spending money!! I'm good at it. And fast! It Could be very expensive drinking a little wine.......

      Slet
  6. Hold da helt fest, sikke en oplevelse. Man kan jo bruge en hel dag i saadan en butik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sagtens! Men det ville helt sikkert koste dyrt at være der i så lang tid!

      Slet
  7. En anelse makabert måske. Men jeg kunne godt fristes til at hænge en dissekeret mus op - synes ideen er ret sjov. Jeg havde dog foretrukket en hækleopskrift :P

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails