torsdag den 14. marts 2013

Rib + wollmeise

Endnu et par strømper er blevet færdige. De her er til min nevø, der lige er fyldt 19, og som eeeeeeeelsker strikkede strømper. Han har faktisk så smalle fødder, at nogle af dem jeg har strikket sidder lidt løst over foden (hvordan det så end kan gå til!), så denne gang har jeg forsøgt mig med 72 masker i stedet for 80.
Jeg har brugt 130 gram wollmeise i 2 grønne farver, og er ret godt tilfreds. Ribstrømper går man aldrig galt i byen med......

Another pair of socks are done. These are for my nephew, who just turned 19, and who looooooooves knitted socks. He has some very slender feet, and actually some of the socks I made for him are very loose on top of the foot (how can that happen?), so I tried making this socks a bit more narrow by casting on 72 stitches instead of 80.
I used 130 grams of wollmeise in 2 green colors, and I'm very happy with the result. Rib-socks will always be good for wearing!

5 kommentarer:

  1. Fine sokker og en flot farvekombination.

    SvarSlet
  2. Jeg bliver lige imponeret hver gang du liiige strikker et par strømper til nevøer og niecer..... Disse er superskønne i farven og mon ikke de passer ham fint med de 72 masker?

    Men altså, hvis jeg havde Wollmeise på garnlageret, ja, så ville jeg nu strikke strømper til mig selv af det :-)

    SvarSlet
  3. Tusind tak. Jeg har (host) rigeligt med wollmeise - og slet ikke plads til så mange strømper selv....
    Det er dejligt, at I gider kommentere på endnu et par "almindelige" strømper! De er så hyggelige at strikke.....

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails