mandag den 4. marts 2013

På ski / Skiing

Søndag bød på noget af en overraskelse. En skitur! For 12 år siden var jeg på en skiferie, hvor det gik nogenlunde med at stå på ski. Det har jeg så ikke gjort siden, men tænkte da nok, at der vel var styr på det. Som om!
Der var dømt Bambi på glatis, også selv om det var langrend, og bakkerne ikke var særligt store. Okkedog, som jeg kunne sætte mig på numsen op til flere gang ned ad en lille bakke på vejen!

Sunday came with a surprise. A ski-trip! Twelve years ago I was on a ski-vacation, and did quite good with the keeping-upright thing. Although I didn't try skiing since then, I still believed I would have some kind of control. As if!
I was like Bambi on ice, even though we were just walking in the forest, with tiny, little hills.
I had a special talent for sitting down suddenly several times while going down a tiny little bump in the road!
Men det var så hyggeligt! Mine uldne vanter fik deres is-dåb, og jeg var meget stolt, da det til sidst lykkedes mig at komme ned ad et par bakker uden at vælte. Bagefter var der dejlig chili con carne i hytten, hvor der også var butik. Som I kan se, havde mine følgesvende ret godt styr på det. (Og de to andre børn, der fulgtes med deres far, havde endnu bedre styr på det!)

But it was so nice! My woolen mittens took the ice-test, and I was really proud when I finally succeeded in going downhill without falling. Afterwards we had warm chili con carne in the cabin, that also held the shop. As you can see, my companions were quite good at skiing. (And the other 2 kids, taking another track with their father, were even better!)

6 kommentarer:

  1. Det kan læres! Bare prøv, prøv og prøv igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret! Måske skulle jeg prøve oftere end hvert 12. år?

      Slet
  2. Hvor dejligt - pas nu på arme og ben :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det værste der kunne ske, var vist heldigvis at bagdelen blev slået lidt mere flad.... Jeg slog mig ikke, men der er mange, mærkelige muskler der føles lidt ømme i dag!

      Slet
  3. i love cross country skiing, and have been downhill . . quite exciting!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails