torsdag den 15. januar 2009

Undulat på afveje

Jeg har to undulater, han og hun, Albert og Andrea, blå og grøn... De er ikke overdrevet tamme, for nu at sige det mildt, men kan godt kende forskel på mig og andre mennesker. De har selvfølgelig mulighed for at komme ud og flyve i stuen, når jeg er hjemme, og lige på det punkt er der ret stor forskel på dem. De sidder begge to og skælder kraftigt ud, hvis jeg er hjemme uden at åbne lågen, men mens hun-undulaten eeelsker at flyve, og gerne hopper lidt ind og ud af lågen inden hun flyver en runde, er han-undulaten mildt sagt ikke begejstret. Når jeg åbner lågen, flygter han så langt væk som muligt - helst op i fuglebaddet, hvor han ikke risikerer noget!

Det kan man måske heller ikke fortænke ham i. Hans flyveture sker altid ved et uheld, hvor han "falder" ud af buret, og i vild panik flakser rundt så længe han kan. Efterhånden tættere og tættere på gulvet. I går lagde han an til en desperat landing, og faldt ned bag cd-reolen. Efter at have sundet sig, gik den vilde tur ind i soveværelset, hvor han fandt et pusterum øverst på reolen på et billede, og endelig fandt han "hjem" til buret efter en mellemlanding i min amarylis.
Bør man forsyne en undulat med sikkerhedsbælte?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails