søndag den 29. maj 2011

Første par / First pair

Første par strømper til it-nevøen er færdige. Heldigvis har han ikke helt så store fødder som jeg troede, men de er da store nok - str. 44 slap jeg med!
Jeg har brugt 120 g Wollmeise Twin i en farve, der skulle have heddet "Moses", men åbenbart faldt lidt uheldigt ud. Jeg synes nu, den er flot nok! Mønsteret er ganske almindelig rib. Jeg lavede ikke skaftet alt for langt, for jeg vidste ikke helt, om der var garn nok i det ene bundt. Næste gang får de lov at blive lidt længere!


The first pair of socks for my nephew is finished. His feet are slightly smaller than I thought, but big enough. (European size 44)

I used 120 grams of Wollmeise Twin in a colorway that should have been "Moses", but apparently didn't quite succeed. I'm happy with it, though. The pattern is plain old ribbing. I didn't make the cuff too long since I wasn't sure wether there would be enough yarn in 1 skein. The next (4 pairs) socks will be a bit longer.

3 kommentarer:

  1. Det er derfor man skal strikke fra tåen og op!!!
    :-)
    Det ligner ellers det denimfarvede Ho-garn....

    SvarSlet
  2. super flotte er de blevet, og farven synes jeg nu slet ikke er uheldig.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  3. Johanne - suk, ja. Jeg kan bare bedre lide nedefra og op! Garnet fra Ho kunne vist også godt blive til ham..
    Frida - jeg kan heller ikke se noget galt med den farve!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails