lørdag den 12. april 2014

Også fra London / Also from London

Dette krus er SÅ engelsk, og er officielt mit nye kaffe-krus. Det har simpelthen vippet mit 7 år gamle bulgarske krus af pinden som yndlingskrus. :-D

The mug is SO British and officially my new coffee-mug. It came home and kicked my 7 years old, Bulgarian mug off the number 1 place as my favorite mug. :-D
Nå. Men der kom altså også lidt mønstre med hjem fra de der garnbutikker. Ikke, at jeg mangler, men I ved jo hvordan det er......
Den lille botanik-bog er meget, meget fin og der skulle vist faktisk lige være kommet en nr 2?

Well. A few patterns came home with me from those yarn shops, you know. Not, that I have a lack of patterns, but you know how it works.......
The little book on botanical knitting has some great patterns, and I heard that a second book is out?
Strik + historie er altid et hit herhjemme. Så selvfølgelig kom det her blad også med hjem!

Knitting + history is a top blend here. So this magazine had to come as well, of course!
St. Denis har jeg aldrig før hørt om. Mønstrene er fine, og hvem kan stå for en svampe-hat?

I never heard of St. Denis before. The patterns are pretty, and who would not love a mushroom-hat?
Den helt store lace-bog var i meget hård konkurrence med en lige så stor bog med estiske strikkemønstre. Denne her vandt dog, for jeg har faktisk været lidt på udkig efter den længe. Der er nogle meget fine mønstre i.

The big book of lace knitting was competing hard with another giant book of Estonian lace patterns. This book won, though, because I have been looking for it for some time. It has some very lovely and beautiful patterns.
Knitscene behøver vist hverken introduktion eller forklaring. Der plejer at være nogle rigtig gode mønstre!

Knitscene doesn't need introduction or explanations. Usually has some great patterns!

10 kommentarer:

  1. Jeg synes også, at strikkehistorie er meget interessant, og glæder mig vildt til Estland turen. Jeg har faktisk købt heirloom for et par år siden, men ikke strikket noget fra den. Jeg har også den store estiske bog, købt på nettet og sendt fra Estland. Der er også meget meget interessant. Man kan bruge timer på at fordybe sig i den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg GLÆDER MIG til vi skal til Estland! Der skal bare hygges og nørdes, skal der.

      Slet
  2. Goooooode indkoeb. Maa have vaeret lidt af en tur (droemme droemme).
    Din kop et must I loooooooooove.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh ja, det var en fantastisk weekend!

      Slet
  3. Heriloom har været på min ønskeliste i flere år, hvor dejligt for dig som du får noget ud af at komme rundt i verden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en fin bog! Jeg nyder mine ture hist og pist. Store eller små.....

      Slet
  4. Fine ting du har fået købt. det er altid rart med ny inspiration og gode opskrifter kan man ikke få for mange af. Jeg er vild med dit britiske krus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, mønstre må man have! Kruset er jeg også meget begejstret for.

      Slet
  5. Herlige innkjøp! Man kan vel ikke få for mange strikkebøker...
    Egostrikk er jeg ikke så flink til å prioritere, så Botanical Knits havner stadig bak i køen. Alana Dakos har også en podcast på bloggen sin, anbefales!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej. Man kan bestemt ikke få for mange! Man må heldigvis gerne strikke noget til sig selv.....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails