søndag den 27. december 2015

Spun, Ann Arbor


I løbet af den helt utroligt dejlige ferie, kom vi også en tur ind til centrum i Ann Arbor. Blandt andet, for at jeg kunne få første del af min julegave. En tur i garnbutik!
Sidste gang jeg var her, var begge garnbutikker lukket. Men der er kommet en ny!
Den hedder Spun og ligger centralt lige ved Farmers Market i Kerrytown. Udefra ser man jo ikke enormt meget, som den ligger der på første sal.

During my incredibly nice vacation, we also took a trip to the center of Ann Arbor. Among other things, the purpose was for me to get part of my gift. In a yarn shop!
Last time I visited, both yarn shops were closed. But a new one opened!
It's called Spun and located centrally just next to Farmers Market, inside Kerrytown. From the outside, you don't see much of the shop on the first floor.
Men den er lidt som en Tardis. Større indeni! Der var SÅ meget dejligt garn. En hel del lokalt garn oveni de sædvanlige mærker.
Det tog meget, meget lang tid at vælge, kan jeg godt afsløre! Jeg endte med noget meget lokalt strømpegarn og 2 nøgler lækker uld.
Imens ventede resten af familien mere eller mindre tålmodigt. Niecen gik faktisk rundt og kiggede på garn (og sparede op i goodwill til en shoppetur senere!). Den ene nevø gik i tomgang (skal vi kalde det Zen?) og den anden gik i legetøjsbutik.
Garnbutikken bliver vist også udflugtsmål næste gang......

But it's a bit like a Tardis. Bigger on the inside! They had SO much lovely yarn. A lot of local stuff together with the usual brands.
It took me very, very long to pick the right yarn! I ended up with some very local sock yarn and 2 skeins of yummy wool.
All the time, the rest of the family were waiting with different amounts of patience. My niece went around the shop, looking at the different types of yarn (saving goodwill for a shopping-trip later on!). One of my nephews was staring into space (kind of Zen?) and the other one went to the toy shop.
I guess this yarn shop will be on my list next time, too.......
Det var hyggeligt at følges med dem. Det er det altid.
Men denne dag var det ekstra hyggeligt, fordi de bruger det, jeg har lavet! Hættetrøjen passer perfekt til niecen, som I kan se. Salathalstørklædet lever også endnu og bliver flittigt brugt!

It was nice going with them. It always is.
But this day was extra nice, since they wear what I made for them! The hoodie fits perfectly, as you see. The salad scarf is also alive and used all the time!
Solsweateren passer også, og min nevø er rigtig glad for den.
Så kan jeg brokke mig så meget jeg vil over besværlighederne når jeg strikker - når jeg ser slutresultatet og de er så glade for det, er det da det hele værd.

The sun sweater is also just the right size, and my nephew is really happy with it.
So in the end, although i complain a lot while making this stuff - when I see the end result and how happy they are with what I made, it's worth all the trouble. 

2 kommentarer:

  1. Det er saa dejligt naar tingene bliver brugt. Det giver blod paa tanden til at strikke mere. Du flyttede da ind i den butik ikk???

    SvarSlet
    Svar
    1. De måtte HIVE mig ud. Næsten!
      (Min generøse svoger tilbød at køre mig derhen igen, men vi skulle jo også bruge tid på det der jul, så det blev ikke denne gang.....)

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails