lørdag den 14. maj 2016

Klar / Ready

Kurset og strømperne blev færdige cirka samtidigt. De er blevet rigtig gode - varme og bløde - men jeg håber virkelig, at der går lang tid inden jeg får brug for dem!
Mønsteret hedder "Eugene" og er fra denne bog, som jeg købte sidste år i Belgien.
Det er ikke et svært mønster, men det der rib på skrå på forden krævede alligevel lidt koncentration!
Garnet købte jeg i USA for næsten 5 år siden, så det er vellagret! Det er uld og silke og rigtig dejligt.
Ialt har jeg brugt 90 gram på pind 2,5, og det er par nummer 13 i år!

The course and the socks finished about the same time. The socks are really good - warm and soft - but I really hope it will take a while before I need them!
The pattern is called "Eugene" and is from this book that I bought last year in Belgium.
The pattern is not difficult, but the pattern on the foot did take some concentration!
I bought the yarn in the US almost 5 years ago, so it is well seasoned! It's wool and silk and really lovely.
In total, I used 90 grams on needles size 2.5 mm, and it's the 13th pair of socks this year!
Ud over strømperne har jeg så prøvet at blive klar til at rejse. Der er pakket slik og Anders And til den store guldmedalje og leverpostejen står i fryseren og er klar til at komme med. Kufferten er vejet og pakket om, så jeg skulle efterhånden være helt klar!
Glæder mig sådan til at se Frikkerne igen, men har godt nok også nydt en aften hjemme i sofaen.....

Apart from the socks, I've been trying to get ready to leave. I packed candy and Donald Duck magazines, and the liver pate is waiting in the freezer, ready to go. The suitcase is weighed and re-packed, and I guess I'm good to go now!
I can't wait to see the Frikke circus again, but I also really enjoyed an evening on the couch.....

2 kommentarer:

  1. Fine sokker. Lige nu har jeg trukket et par strikket på, men solen kommer igen. Mon ikke du kan efterlade tøj og kun rejse med slik den ene vej og garn retur?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Det var en god ide med tøjet!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails