fredag den 6. maj 2016

Bella 5

I dag har jeg fri! Sådan en hverdagsfridag som jeg skal nyde med mine gæster - lille Frk. T2 med forældre.
Mit førstehjælpsstrikketøj, en Bella tunika, er blevet færdig. Der var ikke nok af det beige garn, så den fik lige sådan en color-blocking kant i lyserød. Mon ikke det går?
Det er nummer 5 Bella, men det er første tunika. Til gengæld har jeg vist så efterhånden været godt rundt i det mønster: Top, top, trøje, kjole og nu tunika! Men det holder 100%. Det er så dejligt et mønster med først bladmønster og bagefter bare rundt og rundt til man er færdig. Det bliver nok ikke sidste gang.

Today is my day off! A week-day off to enjoy with my guests - little Miss T2 with her parents.
My first aid project, a Bella tunic, is done. I didn't have enough beige yarn, so it got a color-blocking edge of pink. I do hope it's acceptable.
It's my fifth Bella, but the first tunic. With this, I guess I have been around most parts of this pattern: Vest, vest, cardigan, dress and now tunic! But the pattern is just perfect. It's great first doing the leaf-pattern and then just going round and round until you're done. Chances are this won't be my last Bella....
Den er - selvfølgelig - til den lille tøs, og NU tror jeg også, hun så er velforsørget med strikketøj til et stykke tid. Knapperne blev de samme som på den blå kjole. Der er kun 1 tilbage af de knapper, så den skal gemmes til en fin lille top, tror jeg.
Garnet er mælkegarn, som man jo desværre ikke kan købe mere. Det er ellers utroligt blødt og lækkert. (Heldigvis har jeg lidt mere i skabet. Hurra for et godt lager!) Jeg har brugt 120 gram på pind 3 mm.

It's - obviously - for the little girl, and with this, I DO believe she has quite enough knitted stuff for a while. The buttons are the same as for the blue dress. Now I only have 1 left of these buttons, which will be saved for a pretty little top.
The yarn is pure milk yarn, which unfortunately is discontinued. It is so incredibly soft and yummy. (Fortunately, I have a bit left in my closet. Hooray for a good stash!) I used 120 grams using needles size 3 mm.

6 kommentarer:

  1. Sikke fine kjoler du får lavet :) er også vild med hvalpekjolen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja - der gik lige lidt kjoler i bloggen!

      Slet
  2. Hvor er det bare et fint mønster.

    SvarSlet
  3. Du er da også så helt vildt produktiv. Den er blevet rigtig sød, - også med den alternative kant. Det pynter.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails