søndag den 5. juni 2011

Som lovet / As I promised

Så langt er nevøens bluse kommet. Jeg skal igang med at tælle antal pinde og sætte streger på mit diagram, så jeg får det med af billedet, som skal være på blusen.
Som I kan se, så snyder jeg helt vildt! Jeg opdagede nemlig, at ryggen var lidt til den smalle side, men gad ikke trevle op. Derfor bliver forstykket en smule bredere, og de ekstra masker lukkes af til ærmegab. Sammensyningen mellem for- og bagstykke bliver omme mod ryggen, men det vil der ikke være nogen der opdager, når musikken spiller.
I hvertfald er forstykket startet, og blusen en smule tættere på at være færdig....
I aften skulle jeg iøvrigt have sunget sommerkoncert i Hillerød Kirke. Hvis altså ikke jeg sad her og hostede og var hæs som en krage. Øv! (Heldigvis er der en koncert mere i Helsingør om et par uger)

The sweater got this far by now. I'm getting ready to count numbers of rows and put some lines on my chart to decide what part of the chart should be on the sweater.
As you can see, I'm a bit of a cheater. I found out that the back should have been a bit wider, but I didn't want to unravel. So instead I'm compensating by making the front even wider and then the extra stitches will be cast off for under the sleeves. The seam between back and front will be towards the back, but no-one will ever notice.
Anyway - I started the front, and the sweater is a bit closer to being finished.....
This evening I was supposed to sing with my choir, a summer concert. If not for the fact that I'm sitting here coughing and sounding like an old, hoarse frog. To bad! (Fortunately there will be another concert in 2 weeks)

4 kommentarer:

  1. Og jeg har så lige været i Wiens Staatsoper to gange, super oplevelse...

    SvarSlet
  2. Det lyder sandelig ikke værst!
    Jeg har faktisk kigget i alt (yes!) mit eget garn og fandt ud af, at jeg ikke rigtig kunne undvære noget....

    SvarSlet
  3. the sweater looks nice! i hope your voice is doing better now :)

    SvarSlet
  4. Dorina - thank you! My voice is nothing good, actually, but that means I have to keep quiet. At least my throat stopped hurting.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails