torsdag den 30. juni 2011

Herobrine!

Jeps - jeg blev færdig! Med hiv og sving, sent i går aftes. Derefter en vask kl. 23 (gad vide, hvad mine nye naboer tænkte!) og i dag halvvåd med på arbejde, så nevøen kan få den i aften.
Jeg håber sandelig, han vil bruge den stakkels bluse! 1½ måned tog den at strikke. Egentlig hurtigt, men sikke et arbejde. Keeeeeedelige ærmer og ryg, og derefter keeeeedeligt OG besværligt forstykke. Næh - det har ikke været nemt at være mit maj/juni måneds strikkeprojekt!
Men, færdig blev den. 550 gram hjerte Roma har jeg brugt, og garnet er lækkert. Stadigvæk. Nevøen er snart høj, og har meget lange arme, så der har altså også været nogle masker at strikke!
Konklusion? Hurra - den blev færdig, så den kan komme med til USA!

Yes - I finished! Working very late last night, followed by a wash at 11 p.m. (I wonder what my new neighbours might be thinking!). Today it's gone to work with me, half wet, so the nephew can have it tonight. I sure hope he's going to use the poor sweater! It took 1½ months of knitting. Kind of fast, but a lot of work. Boooooooring arms and back, followed by a booooooring AND troublesome front. Oh no - it has been no easy task being the May/June project!
But - at last it's finished. I used 550 grams of cotton/acrylics and the yarn is nice. Still nice. My nephew is tall and has very long arms, so there's been quite a few stitches to knit!
Conclusion? Hooray! It's finished, and it's getting along for USA!

9 kommentarer:

  1. Det kan være at den har været kedelig, men flot det er den blevet, og mon ikke belønningen kommer i aften, når nevøen ser den færdig?
    Er imponeret over din viljestyrke til at klare det forstykke!

    SvarSlet
  2. Seje dig! Tillykke med at den er færdig :)

    SvarSlet
  3. Sejt! Håber nevøen bliver tilfreds med dine anstrengelser :)

    SvarSlet
  4. Sejt! Den skal nok vække jubel hos modtageren. Du må helt klart være yndlingsmosteren.

    SvarSlet
  5. Flot er den ihvertfald da blevet, så ham nevøen har da bare at blive glad for den. Godt gået med at den nu er færdig.

    SvarSlet
  6. Han må da mindst skylde dig nogen timers handyman-arbejde og bruge højden og de lange arme til mosterens nytte. Flot arbejde!

    SvarSlet
  7. Du er for sej.... tænk at give sig i kast med et så.... hmmmm.... alternativt stykke strik.
    Og så kan jeg oplyse dig om at du har ramt dit motiv helt perfekt: ældsteøglen spankulerede netop forbi da jeg flimrede forbi Herobrine trøjen og han udbrød strax: "hey - det er jo en minecraft trøje".... og så blev jeg så klog ;-)

    SvarSlet
  8. Hvor er du og trøjen sej - godt gået! Jeg er sikker på den bliver et hit Over There

    SvarSlet
  9. Nevøen kiggede i posen og sad så med den. Da jeg spurgte, om han ikke ville prøve den, kom den aldrig nogensinde af igen.... Det må være en stor succes!
    Tak for jeres kommentarer - især til Tris' søn, der umiddelbart genkendte figuren. Så har jeg ikke ramt helt skævt!
    (Tris - du må gerne låne mønsteret til figuren....)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails